Bu yollar böyle mi kalacak?

Öncelikle yazımla ilgili olarak Konya Vali Yardımcımız İrfan Kenanoğlu’na Ereğli hakkında gösterdiği duyarlılıktan dolayı teşekkür ediyorum. Yazılarımdan sonra gerekli incelemelerin yapılması için ilgili birimleri görevlendirdiği bilgisi bize geldikçe biz de yaptığımız işten zevk alıyoruz. Son olarak Konya Adana karayolunun Ereğli kısmında adının ölüm yoluna çıkan bölümünü yazmıştım. Sayın Vali yardımcım bu konuyu da ilgili yerlere göndermiş. Karayolları 3. bölge Müdürü Haşmet R. Oğuzalp, Proje Müdürü Mustafa Kabakçı Beyi görevlendirerek Ereğli’ye gönderdi. Sayın Mustafa Kabakçı Bey Konya’dan çıkmadan beni aradı. Geleceklerini, görüşmek istediklerini söyledi. Kazaların sık yaşandığı sanayi bölgesinde görüştük. Ereğli’deki durumu bize tüm açıklığı ile anlattı. Yapmak istediklerini, niye yapamadıklarını ve yapılması gerekenleri söyledi.

Kabakçı, Ereğli’nin Konya Adana yolu üzerinde sadece Türkmen Köyü yolunda alt geçit projesi olduğunu söyledi. Yeni açılacak Karaman çevre yolu çıkışında yapılacak uygulamanın Ereğlili yetkiler tarafından istenmediğini ifade etti. Selvili Köyü yolu ve diğer geçişlerin kapatılmasının Ereğli Kaymakamı Cevdet Can’ın talebi olduğunu söyledi. Yani 100 yıllık köy yolunu Ereğli’yi yöneten insanlar kapattırmış. Durup dururken geçiş noktaları neden birden kapatıldı anlayamamıştık. Daha bizim bilmediğimiz neler çıkacak göreceğiz.

Bölge Müdürümüz bize gönderdiği açıklamada Hacılar Köprüsünün standart olduğunu, Ersu çıkışı ile MEDAŞ kavşağı arasının yakın olması, köprü çıkışı tehlikeli olacağından kavşak yapılamayacağını, MEDAŞ Kavşağının dönel olarak projelendirildiğini U dönüşlere imkân veren standartlara sahip olduğu, Adana tarafından gelen araçlara duruş görüş mesafesine sahip olduğu, yazıya konu trafik kazasının bölünmüş yoldan kaynaklanmadığı bize yazılı olarak gönderildi. Yukarda da belirttiğim duyarlı davranışlarından dolayı teşekkür ediyorum. Gelen yazıyı saklayacağım. Allah göstermesin ama sanayi bölgesinde olacak ilk ciddi kazadan sonra yukarıdaki açıklamaları değerlendireceğim. Adana tarafından kaptırmış gelen araçları nasıl kontrol edeceğimizi ben hala çözemedim. Sanayiden ana yola olan tüm çıkışları kapatmak gerektiğini söylemek gerekir.

Sayın Müdürüm flaşörlerle karayolu üzerindeki trafik güvenliğini artıracağını söylüyor. Yapılanlar inşallah çözüm olur da, canlar yanmaz.

Sonuç olarak benim anladığım Ereğli girişinden çıkışına kadar kapanan geçişler açılmayacak, bu geçişlerin kapanmasını Ereğli’yi yönetenler istemiş. İstatistiklere bir bakarlarsa geçişler kapatılmadan önce mi daha çok can kaybı var, yoksa sonra mı? Yol üzerinde bir tane alt geçit projemiz var. Onunda ne zaman yapılacağı belli değil. Selvili köyü yolunun geçişi ana yola gelmeden stadyumun o tarafa geçişi yapılabilirmiş. Onun içinde çalışmaların yapılması gerekirmiş. Tabi kimin yapacağını falan yazmıyorum. Onlar kendini bilir. Ama bu yol bizim içim çok önemli okullar açılınca sırtında 25 kiloluk çantalarla bu yoldan geçecek öğrencileri de düşünmek gerekir. O çocuklar bizim çocuklarımız, Ereğli’nin çocukları, onların ailelerinin özel okullara gönderme ve özel servislere bindirme imlanı olmayabilir. Bari yolu güvenli geçsinler.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.