"Harezmi Eğitim Modeli" projesi paneli

"Harezmi Eğitim Modeli" projesi paneli

İstanbul Milli Eğitim Müdürü Yelkenci:- "Proje, geçen eğitim yılında İstanbul'da 5 okulda uygulandı ve birçok faydasını gördük. Eğitimin öznesi olması gereken öğrenciyi bu yaklaşım hak ettiği yere getirdi"

İSTANBUL (AA) - İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ömer Faruk Yelkenci, "Harezmi Eğitim Modeli" projesinin, geçen eğitim yılında İstanbul'da 5 okulda uygulandığını ve birçok faydasını gördüklerini belirterek, "Eğitimin öznesi olması gereken öğrenciyi bu yaklaşım hak ettiği yere getirdi." dedi.

Yelkenci, "Harezmi Eğitim Modeli" projesi panelinde, son dönemde dünyada teknolojik gelişmelerle yaşanan çeşitli tartışmaların eğitime de yansıdığını ifade etti.

Kodlama alanında yapılabilecek eğitim çalışmaları, STEM denilen fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve matematik alanının bir arada toparlayan bir bakış açısı ve endüstri 4.0 yaklaşımının eğitime yansımasının konuşulduğunu dile getiren Yelkenci, özellikle endüstri 4.0'ın Türkiye'de hala farkındalık oluşturma düzeyinde konuşulmasının üzücü olduğunu söyledi.

Harezmi modelini oluştururken protest bir bakış açısıyla yola çıktıklarını anlatan Yelkenci, dünyada bilgisayar bilimleriyle ilgili alanların yaygınlaştığını, bu işi doğru ele alanların işin başında planlamalarını yaptığını aktardı.

STEM denilen meselenin eğitime yansımasının sağlıklı olabilmesi için bunun bir sosyal bilim boyutunun olması gerektiğini ifade eden Yelkenci, Harezmi eğitim modelinde bilgi işlemsel düşünme ve makine kullanmadan bilgisayar bilimleri öğretimi konusunu önemsediklerini vurguladı.

Ömer Faruk Yelkenci, projenin, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ile yürütüldüğünü, geçen eğitim yılında İstanbul'da 5 okulda uygulandığını ve birçok faydasını gördüklerini anlatarak, projenin bu eğitim öğretim yılında da 50 okulda uygulandığını belirtti.

Yelkenci, "Eğitimin öznesi olması gereken öğrenciyi bu yaklaşım hak ettiği yere getirdi. Bir müfredat öğrenciyle birlikte nasıl yazılırın çok etkili ve güzel örneğini ortaya koymuş olduk." diye konuştu.

Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şirin Karadeniz de projenin, geçen eğitim öğretim yılında İstanbul'da iki ilkokul, iki lise ve bir ortaokulda pilot uygulandığını hatırlattı.

Karadeniz, özellikle bilgisayar bilimleri çalışmalarında Türkçe çeviride sıkıntılar yaşandığını dile getirerek, şunları anlattı:

"Bilgisayar yazılımlarını biz bulmadık, keşke biz bulsaydık da 'Bilgisayarlaştıramadıklarımızdan mısınız?' deseydik ve onlar çevirseydi. Ama maalesef bu sürece henüz gelemedik ama bu Harezmi gibi modellerle bunu yapabileceğimize inanıyorum. Harezmi eğitim modelinde öncelik problemi tanımaktan başlıyor. Bir problemi çözmek üzere farklı çözüm yollarını ortaya çıkarmak, en uygulanabilir çözüm yolunu bulup bunun algoritmasını tasarlayarak yenilikçi çözümler üretmek."

Projenin pilot okullarından Silivri Turgut Reis İlkokulu Müdürü Hakan Can, öğrencilerin Harezmi Eğitim Modeli Projesi kapsamında geliştirdikleri "Yaya güvenliği" projesinin Silivri Belediyesi ve Silivri Emniyet Müdürlüğü tarafından hayata geçirileceğini anlattı.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Önceki ve Sonraki Haberler