Tübitak -Tire Zihin Atölyesi

Geçtiğimiz hafta Tire İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün gerçekleştirdiği Tübitak 4007 Bilim Şenliğinde davetli konuşmacı olarak “Etkin Düşünme Aracı: Zihin Haritaları” atölyesi eğitimi vermek üzere İzmir’deydik. Tire Şehit Mehmet Oruç İmam Hatip Ortaokulu konferans salonu atölye eğitimi için hazır hale getirilmiş. Burada bu okula bir parantez açmak ve okul müdürü Ömer Malkoç ile Müdür Yardımcısı Ali Bayram’a, Okul Aile Birliği başkanı Hakan Bey’e ve okul personeline teşekkür etmek gerekiyor. Büyük bir özveri ile özel bir okul bünyesinde yapılabilecek örnek çalışmalar yürütüyorlar, hiç boş durmuyorlar. Türkiye ve il çapında dereceler elde ediyorlar. Çocuklar için verilen emekler boşa gitmiyor. Okullarına güzel bir kütüphane kazandırmaya çalışıyorlar yardım etmek isteyenler için ben hatırlatayım. TİMAV el atabilir mi bu konuya, bilmiyorum.

img_20190117_144107.jpg

Tire’de Sosyal Bilimler Lisesi, Fen Lisesi, İmam Hatip ve normal Ortaokullar ile Tirede görev yapan öğretmenler arasından istekli gruplara Etkin Düşünme Aracı: Zihin Haritası eğitimi verdik. Doğrusu benim için yoğun ama keyifli bir programdı. Özellikle ilgiyle dinleyenleri gördükçe benim de anlatma motivasyonum artıyor. Öğrencilerin zihin haritası öğrenme konusundaki ilgileri ve uygulama hevesleri bambaşka. Normalde altı ila sekiz saatlik bir atölye eğitimini, bu gibi programlarda ister istemez yüz yirmi dakikaya sığdırmak gerekiyor.

img_20190119_074323.jpg

Yoğunlaştırılmış ve ara vermeden gerçekleştirilen atölye çalışması sırasında beyin fırtınası gerçekleştiriyoruz. En büyük bilinmeyen beyin ile başlıyoruz. Fırtınanın içerisinde beynin yapısından, yazılım ve donanımından, bellek, motivasyona; kendini tekrar eden düşünce ile üretken düşünce arasındaki farklar, örnek uygulamalar, çağrışım, hayalgücü, eğitim, hatırlama ve unutma nasıl gerçekleşir, not alma ve not üretme tekniğinin incelikleri üzerine hızlı geçişler yapıyoruz. İlkokul öğrencilerine de ortaokul öğrencilerine de lise ve üniversite öğrencilerine de aynı düzeyde hitap ediyor.

Zihnin içindekileri kağıt üzerine aktarma konusunda benim bildiğim ve uyguladığım en etkin, güçlü teknik zihin haritası. Benim için şaşırtıcı olan çok çabuk sıkılan bu çocuklar ile bu konular üzerinde konuşurken hiç sıkılmadan eğitime devam etmeleri. İki, iki buçuk saati doldurup haydi, bitti, gidebilirsiniz dediğim halde hala harita çizmeye devam etmelerini görmek mutluluk verici. Ekim ayı içerisinde Rize Bilim ve Sanat Merkezi Tübitak Bilim Şenliği Zihin Haritası atölyesine katılan Fen Lisesi öğrencileri ile artık öyle bir dalmışız ki zihin haritalamaya, zamanın nasıl geçtiğini unutmuşuz. Okulun şenlik ziyaret saati bitmiş biz devam ediyoruz.

img_20190119_074032.jpg

Tire Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinden birisi eğitimin sonunda, “hocam, youtube kanalınız var mı?” diye sorunca çok şaşırdım, gülümsedim. Youtuber değilim, neden diye sorunca “ hocam biz bu eğitimi aldık şanslıyız da bunu alması gereken, gelemeyen arkadaşlar var, onlar için çok faydalı” dedi. Benim için şaşırtıcı bir öneriydi.

img_20190117_144020.jpg

Bilim Şenlikleri aslında seyirlik değil, çocukların birebir uygulama atölyeleri içerisinde farklı deneyleri test ettikleri, tanıdıkları, yeni bir bilgi ile karşılaştıkları etkinlikler ile hedefine ulaşmış oluyor. Uzun bir aradan sonra bu vesile ile selam…

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.