Hazır giyimde büyük beden için üretici arayışı

Hazır giyimde büyük beden için üretici arayışı

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Fayat:- "Eskiden daha klasik kalıpların olduğu büyük beden kategorisi, bugün genç kesimi de içine alarak modayı daha yakından takip eden modern bir kimliğe büründü"- "Tüketim alışkanlıklarından taviz vermeyen Y v

ANKARA (AA) - MUHAMMED ALİ GÜRTAŞ - Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Şeref Fayat, büyük bedene yönelik üretilen kıyafetlerin de yenilikçi tasarımlar taşımasına yönelik çalışmaların giderek arttığını belirterek, “Eskiden daha klasik kalıpların olduğu büyük beden kategorisi bugün genç kesimi de içine alarak modayı daha yakından takip eden modern bir kimliğe büründü.” dedi.

TGSD Başkanı Fayat, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre dünya nüfusunun yarısından fazlasının, olması gereken kilonun üzerinde olduğunu hatırlatarak, gençleşen büyük beden tüketicisi için moda odaklı üretimin kaçınılmaz olduğunu söyledi.

Fayat, dünyaca ünlü markalarının büyük beden üreticisi arayışında olduğuna dikkati çekerek, "Tüketim alışkanlıklarından taviz vermeyen Y ve Z kuşağını standart bir kalıba sokmamız mümkün değil. Boyların uzadığı, kilonun arttığı yeni nesile uygun tasarım yapan büyük beden üreticilerini ciddi fırsatlar bekliyor.” diye konuştu.

TGSD tarafından 11-12 Ekim'de düzenlenecek 10. İstanbul Moda Konferansı'na, söz konusu marka temsilcilerinin Ekonomi Bakanlığının yurt dışı tanıtım faaliyetleri çerçevesinde davet edildiğini söyleyen Fayat, bölgenin en gelişmiş hazır giyim sektörüne sahip ülkesi olan Türkiye’nin en ideal iş ortağı olduğunu vurguladı.

Türkiye’nin hazır giyimdeki gücünü ve vazgeçilmezliğini dünyaya duyurmak istediklerini belirten Fayat, şunları kaydetti:

"Alım ofislerinin 2018 satın alma stratejilerinde örme, dokuma ve denim ön plana çıkıyor. Konferansımız bu yıl da iş anlaşmalarına zemin hazırlayan ikili iş görüşmeler platformuyla benzerlerinden farklılaşarak somut getirilerin elde edildiği bir organizasyon olacak. Hazır giyim üretimi açısından çok stratejik öneme sahip olan Anadolu’daki tüm üreticileri milyarlarca dolara ulaşacak anlaşma fırsatlarını değerlendirmeleri için konferansımıza davet ediyoruz."

- Dünyada ve Türkiye'de hazır giyim

Dünya genelinde toplam hazır giyim harcamalarının son 10 yılda yıllık 1,33 trilyon dolardan, 1,76 trilyon dolar seviyesine geldiğini belirten Fayat, Avrupa Birliği ülkelerinin ve ABD’nin en büyük hazır giyim pazarları olduğunu kaydetti.

Fayat, yıllık hazır giyim harcamalarının 2025’te yaklaşık 2,5 trilyon dolar büyüklüğe ulaşmasının beklendiğini belirterek, "Bu süre zarfında Türkiye’deki yıllık hazır giyim harcamalarının 30 milyar doları aşmasını bekliyoruz." dedi.

Üretim ve ihracat açısından Asya’nın sektördeki ağırlığını giderek artırdığına işaret eden Fayat, "Kamboçya, Bangladeş ve Sri Lanka’da ülke imalat sanayinin üçte birini oluşturan hazır giyim üretimi hayati önem taşıyor. Hazır giyim ihracatının toplam ihracatı içindeki payı en yüksek olan ülke yüzde 82 ile Bangladeş olurken onu yüzde 53,6 ile Kamboçya ve yüzde 44,5 ile Sri Lanka takip ediyor. Türkiye yüzde 6,9’luk payıyla Tunus’un ardından beşinci sırada yer alıyor." ifadelerini kullandı.

Fayat, Türkiye’nin, bölgesindeki en kaliteli üretimi yapan rekabet gücü yüksek bir hazır giyim tedarikçisi olduğunu belirterek, "Bir yanda Çinli firmalarla fiyat rekabeti yapabilen firmalarımız varken diğer yanda İtalyan kalitesi sunan geniş yetkinlik alanlarına sahibiz. İğneden ipliğe her şeyi üretiyoruz. Çin’den sonra bölgede lider konumumuzu sürdürmekteyiz. Tekstilde bölgeyi organize eden ülke konumu kazanıyoruz. Kültürü, tarihi ve sektördeki donanımıyla bir moda merkezi olabilecek İstanbul’a sahibiz. Dünyaca ünlü pek çok marka tasarım kabiliyetleri nedeniyle Türk üretimini tercih ediyor." diye konuştu.

Türkiye’de kendini hazır giyimci olarak ifade eden ve yarısı ihracatçı olan 36 bin firma olduğunu vurgulayan Fayat, "Ülkemizin yıllık hazır giyim ihracatı 17 milyar dolar seviyesinde ve toplam ihracatın yüzde 80’i en büyük ilk bin firma tarafından gerçekleştiriliyor." bilgisini verdi.

Fayat, Türkiye’deki büyük firmaların entegre üretim yapmayı sürdürmesi gerektiğini belirterek, şunları kaydetti:

"Kendi markasını üreten nitelikli üretici sayımızın artması lazım. Yabancı markaların Türkiye’deki üretimlerini artırarak sürdürmesi kritik önem taşıyor. Önümüzdeki yıllarda Türkiye hazır giyimde Avrupa’nın önemli bir tedarikçisi olmaya devam edecek. Masa başında iş çözülen zamanlar geride kaldı. Bizler de hizmet sektörü gibi çalışıyoruz. Müşterinin ayağına gitmek, en iyi hizmeti en uygun fiyata sunmak zorundayız. Doğru adımları atarsak hazır giyimin turizmle birlikte büyüdüğünü görebiliriz."

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Önceki ve Sonraki Haberler