• BIST 109.330
  • Altın 156,024
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • Konya 5 °C
  • 15 Temmuz Çengelköy ve Kuleli iddianamesi kabul edildi
  • Teröristbaşı Gülen'in örgüt mensuplarına verdiği talimat yazısı ortaya çıktı
  • İYİ Parti'den 2019 için CHP ve HDP'ye ittifak çağrısı!
  • 15 Temmuz Çengelköy ve Kuleli iddianamesi kabul edildi
  • Teröristbaşı Gülen'in örgüt mensuplarına verdiği talimat yazısı ortaya çıktı
  • İYİ Parti'den 2019 için CHP ve HDP'ye ittifak çağrısı!

“Duygu Atlası”na bak, keyfine göre takıl

“Duygu Atlası”na bak, keyfine göre takıl
Sosyal medya kullanıcılarının ziyaret ettikleri yerlerde paylaştığı duyguları harita üzerinde gruplayarak bunların yoğunluğunu gösteren mobil "CheckFeel" (Duygu Atlası) uygulaması, ruh haline göre mekan tercihinde bulunmak isteyenlere seçim fırsatı sunuyo

İSTANBUL (AA) - İZZET TAŞKIRAN - Sosyal medyada kişilerin gittikleri mekanlarda paylaştığı duyguları harita üzerinde gruplayarak bunların yoğunluğunu gösteren mobil "CheckFeel" (Duygu Atlası) uygulaması, seyahat tercihlerinde ruh haline göre hareket etmek isteyenlere seçim olanağı sağlıyor.
Mevlana Celaleddin-i Rumi'nin “Aynı dili konuşan insanlar değil, aynı duyguları paylaşan insanlar anlaşırlar” öğretisinden hareketle ortaya çıkan psikolojik mobil uygulama "CheckFeel" (Duygu Atlası), her mekanın bir ruhu olduğu gibi, her ruhun da içinde bulunmaktan tatmin olacağı mekanların varlığı düşüncesiyle oluşturuldu.
Böylece, bireylerin lokasyon temelli duygu paylaşımlarının ortalamasından hareketle çıkan duygu yoğunluğu haritasına göre, kişilerin hissetmek istedikleri duyguyu en iyi yansıtan mekanlara “duygu turizmi” gerçekleştirmesi amaçlanıyor. Kişilerin ve mekanların duygu özgeçmişleri ile farkındalık kazanılarak, mutlu insanlardan mutlu şehirlere paylaşım köprüsü kurulması hedefleniyor.
Ruh Sağlığı Derneği Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ömer Akgül, AA muhabirine yaptığı açıklamada, projeyi tüm mobil uygulamalarda hayata geçirdiklerini söyledi.
İnternetin artık avuç içine sığması ve sosyal medyanın kanaat önderi olarak görülmesiyle bazı paylaşımların seyahat rehberliği işlevi gördüğünü belirten Akgül, mekanların maddi özelliklerinin yanı sıra mekanların ruhunun da önemli olduğunu kaydetti.
Akgül, buna dayanarak, duygusal bir haritalama yapmak istediklerini dile getirerek, "Buna göre kişiler bulundukları mekanlarda duygularını paylaşıyorlar. Örneğin kişiler, uygulama üzerinden Karacaahmet Mezarlığında hissettiği hüznü paylaşarak, mekanın duygu ortalamasını ortaya çıkarıyor. Böylece mekanın en baskın duygusu ön plana çıkıyor. O da mekanın ruhu anlamına geliyor." diye konuştu.
Her ruhun içinde olmaktan memnun olacağı mekanlar olduğunu, insanların hissetmek istediği duyguyu en iyi yansıtan yerlere haritalarla gidebildiğini aktaran Akgül, bunun "duygu turizmi" kavramını ortaya çıkardığını ifade etti.
- "Uygulama, çevresindeki en duygusal mekanı kişiye gösterecek"
"CheckFeel" ile bu kavramın dünya literatürüne girdiğini dile getiren Akgül, şöyle devam etti:
"Örneğin biri şiir yazmak istiyor ve o gün çok duygusal atmosfere ihtiyacı var. Bu mobil uygulama, çevresindeki en duygusal mekanı kişiye gösterecek. Kişi, hüznünü demlemek istediği zaman çevresinde buna uygun mekanlara gidebilecek. Eğer o kişi hüzünden kurtulmak istiyorsa, sevincin yüksek olarak hissedildiği bir mekana gidebilecek. Böylece insanlar kendi duygularının daha da farkında olacak, duygu öz geçmişlerini tutacaklar. Yılın hangi günlerinde, mevsiminde, saatinde nasıl duygular hissettiklerini fark etmiş olacaklar. Kişilerin gibi mekanların da duygu geçmişleri ortaya çıkmış olacak. Örneğin Alman turistler, Rus turistler veya Arap turistler hangi mekanda mutlu gibi kriterler oluşacak. Biz de buna göre mutlu oldukları lokasyonlara o kişileri yönlendirebileceğiz. Ayrıca mutsuzluk kaynağı mekanlara geri bildirim yapmalarını planlayacağız. Böylece mutlu insanlardan, mutlu şehirleri ortaya çıkaracağız. Mutlu şehirler de mutlu insanları ortaya çıkaracak. Amacımız insanların daha mutlu bir hayat geçirmesine katkı sağlamak.”
Akgül, uygulamanın akıllı telefon, tablet ve bilgisayarlara mobil marketler ile "http://www.checkfeel.com" internet sitesinden de indirilebildiğini, ikinci versiyonunda ise Türkçe, Almanca, İngilizce ve Arapça seçeneklerinin olacağını bildirdi.
Dünyanın her yerinde kullanılabilecek program sayesinde istedikleri duyguya ait mekanları gören insanların planlama yaparak, seyahate çıkabileceğini dile getiren Akgül, “Ömrü boyunca huşu duygusunu yaşamamış bir insan, bu duygunun dünyanın en yoğun yaşandığı yeri haritadan görüp oraya seyahat edebilecek. Coşku duygusunu çok az yaşamış bir insan, dünyanın en coşkulu mekanını bu program sayesinde görerek, o mekana seyahat edebilecek. Bunun örneklerini artırmak mümkün.” değerlendirmesini yaptı.
Kim Psikoloji ekibi tarafından başlatılan, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi tarafından yürütülen, İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen projeye Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kültür A.Ş, Turkcell, Türk Hava Yolları (THY), Ruh Sağlığı Derneği'nin sponsor olduğuna dikkati çeken Akgül, “Duygu turizmi dünya literatürüne ilk kez koyulduğu, turizme yönelik bir kurum olduğu için THY sponsorlarımız arasında yer aldı. Belki dünyada en güzel duyguların yaşandığı bir ülke olarak tanıttığımız ve İstanbul'u dünyanın duygu keşif şehrine dönüştürdüğümüz zaman, dünyanın çeşitli yerlerinden insanlar buraya gelecektir. Mesela, Eyüp Sultan’da huzur ve huşuyu yaşamak için gelebilirler.” ifadelerini kullandı.
- "Beyoğlu'nda eğlence, Kız Kulesinde romantizm"
Romantizm ve duygusal ortamda Kız Kulesi’nden güneşin batışının seyredilebileceğinin bu programla görülebileceğini kaydeden Akgül, Beyoğlu’nda eğlence, Atatürk Havalimanı’nda vuslat, sevinç ve hüznün ise daha hakim olduğunu söyledi.
Akgül, her mekanın bir ruhu, her ruhun da içinde olmaktan hoşnut olacağı bir mekanın olduğunu vurgulayarak, “Dünyada ilk defa lokasyon ve duyguyu birleştiren uygulamayı yaptık. Bunun patentlerini de aldık.” dedi.
Ruh ve duygu bütünlüğünün mekanın görünen özelliklerinden daha önemli ve ruhun asil, mekanın vekil olduğunun Çanakkale'deki anıtta görüldüğünü anlatan Akgül, burada önce bir ruhun oluştuğunu, sonra bunun da mekanlaştığını belirtti.
Akgül, mekan yok olsa bile ruhun kalıcılığını koruyabileceğine dikkati çekerek, "Örneğin, kırk yıl hatırı kalan kahvenin tadı değil hissettirdiği duygudur." dedi.
İnsanı diğer canlılardan ayıran en önemli özelliğinin duygular olduğununu, seyahat tercihlerinin mekanın ruhuna göre yapılabileceğini ifade eden Akgül, evrensel bir program olduğu için "CheckFeel'i kullandıklarını, logoda Mevlana'nın semazen figüründen ve psikolojinin sembolünden yararlandıklarını kaydetti.
Akgül, projeyi milli bir yazılımla yaptıklarını, Türk halkının buna ilgi göstermesinin çok önemli olduğuna dikkati çekerek, programın izleyişini sosyal medyadaki örneklerle anlattı.
Yazılımda paylaşılan duyguların sayısı ve çeşidinin istatistiklere de yansıtıldığını aktaran Akgül, "Uygulamada herhangi bir kişiyi veya mekanı arayıp, duygudaşlarınızı bulabilirsiniz. Duygunuzu en iyi yansıtan mekanları da arayabilirsiniz. Ekranda bir profilin paylaştığı duyguların hangi mekanlarda paylaşıldığı gösteriliyor. Duygu atlası da böyle bir şey." şeklinde konuştu.

AA

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim