"Basının Dijital Dönüşümü Ana Yapısal Diyalog Forumu"

"Basının Dijital Dönüşümü Ana Yapısal Diyalog Forumu"

ES Medya Dijital Medya Koordinatörü Özhan:- "Yayıncılığımızı belirleyen ana prensip, markanızın okuyucu kitlesindeki değerinin güçlendirilmesidir"

KOCAELİ (AA) - ES Medya Dijital Medya Koordinatörü Özhan, "Yayıncılığımızı belirleyen ana prensip, markanızın okuyucu kitlesindeki değerinin güçlendirilmesidir." dedi.

Avrupa Birliği Bakanlığı Erasmus + , Basın İlan Kurumu (BİK) ve Türkiye Ulusal Ajansı işbirliği ile "Gençlerin Katılımı ile Yerel Basının Dijital Dönüşümü Ana Yapısal Diyalog Forumu" BİK Tatil Köyü'nde devam ediyor.

Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden öğrencilerin katıldığı forumun öğleden sonraki ikinci oturumunda ‘Özel Sektör Gözüyle Medyanın Önemi ve Dijitale Dönüşümü’ başlıklı panele
konuşmacı olarak ES Medya Dijital Medya Koordinatörü Yusuf Özhan ve Demirören Dijital Medya Koordinatörü Bülent Ayanoğlu katıldı.

ES Medya Dijital Medya Koordinatörü Özhan, herkesin internete kavuşması ve akıllı telefonlar yoluyla okuyucu ve yayıncı arasındaki hiyerarşik yapının değiştiğini söyledi.

Tık alıp okuyucuyu tuzağa düşürmeye çalışan habercilikten uzak durmaya çalıştıklarını ifade eden Özhan, “Facebook’ta daha az baskı olduğu için daha kapalı bir habercilik yapıyoruz. İnstagram’da tamamen gündem dışı, aktüel konular üzerinden habercilik yapıyoruz. Bizim kriterimizi belirleyen şey, siz oldunuz. Çünkü ekonomik olarak sizden besleniyoruz. Yayıncılığımızı belirleyen ana prensip, markanızın okuyucu kitlesindeki değerinin güçlendirilmesidir.” ifadelerini kullandı.

Demirören Dijital Medya Koordinatörü Ayanoğlu ise geleneksel medyanın dijital yayıncılığa geçişini anlattı.

Ayanoğlu, “Arama motoru Google bile internet üzerinden habercilik yapıyor. İnternet sitelerinin haber dağıtımını yapan Google’dır. Yani Google, Türk haber sitelerini dizayn ediyor. Bizler kapaktan okutuyoruz haberi. Bunun için doğru cümlelerle haberi sunmak çok önemli. Ama iş artık son dakikaya kaldı. Sürekli güncellemek gerekiyor, çünkü Google’da gerilersiniz. Sürekli başlık çıkartmak ve görüntü koymak gerekiyor. Siz gençler kendinizi buna hazırlayın. Gazetecilik, mesai mefhumu tanımaz.” dedi.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı