Barış için 'Afrika Turu' yapıyorlar

Umman’ın başkenti Muskat'tan Afrika'nın en uç noktası Cape Town'a araçları ile yola çıkan bir grup seyyah, Afrika'da barış için farkındalık oluşturmaya çalışıyor- Grup lideri Naamani:- "Tüm dünyada olduğu gibi bizim ailelerimizde de Afrika'ya karşı, burad

CAPE TOWN (AA) - MURAT KARADAĞ - Umman'ın başkenti Muskat'tan araçlarla Afrika'ya 'kıtada barış ve kıtanın özgürlüğü' için yola çıkan bir grup seyyah, bir aylık yolculuğun ardından Afrikanın en uç noktası olan Cape Town şehrine vardı.

Grup lideri Sultan Hamood Hassan al Naamani, seyahatlerine ilişkin AA muhabirine açıklamalarda bulundu.

Bir aylık seyahatleri boyunca 17 bin kilometre yol yaptıklarını dile getiren Naamani, asıl amaçlarının dikkatleri Afrika kıtasının güzelliğine ve kıtadaki barış ortamına çekmek olduğunu söyledi.

Naamani, her yıl Afrika kıtasında bir rota belirleyip yola çıktıklarını belirterek Güney Afrika'nın efsanevi lideri Nelson Mandela'nın kıtadaki özgürlüğün sembolü olduğunu anımsattı.

Mandela'dan hareketle, Naamani, bu yılki seyahatleri için "Her gün Mandela günü olsun" sloganını benimsediklerini söyledi.

Bu yılki seyahatlerinin ana temasının "Afrika'ya dair ön yargıları yıkmak, yoksullukla savaş, kıtada özgürlük ve barış" olduğunu vurgulayan Naamani "Tüm dünyada olduğu gibi bizim ailelerimizde de Afrika'ya karşı, buradaki güvenlik sorunlarıyla ilgili bir ön yargı var. Bu yüzden bu seyahate çıkmak ilk etapta bizim için zor oldu fakat bunun bir seyahatten çok hayır işi olması ailelerimiz açısından ikna edici bir unsur oldu. Bir ay boyunca Umman'dan Güney Afrika'ya 16 farklı ülkede konakladık. Zaman zaman altyapı kaynaklı birtakım zorluklar yaşasak da hiç bir ülkede saldırı veya insan kaynaklı bir olumsuzlukla karşılaşmadık hatta insanlar bize her yerde sempati ile yaklaştı." dedi

Naamani, seyahatlerine Umman ve Güney Afrika konsoloslarının yakın ilgi gösterdiğini belirterek "Yolculuğumuza başlarken Güney Afrika'nın Umman büyükelçisi tarafından uğurlandık. Güney Afrika'ya vardığımızda da kendi ülkemizin konsolosu tarafından karşılandık. Bu durumun bizi teşvik etmesinin yanı sıra başka insanlardaki Afrika algısının değişmesine de yardımcı olacağını düşünüyorum." şeklinde konuştu.

Afrika kıtasına geçen yıl düzenledikleri seyahate de değinen Naamani, yolculuğa ilişkin şunları söyledi:

"Seyahatimizi geçen yıl Doğu Afrika ülkelerine yapmıştık. Orada çok fakir insanlar gördük. Bizim hayatımızda sorun olması aklımızın ucundan bile geçmeyen bazı şeyler buradaki insanların hayatının merkezinde koca bir problem olarak durabiliyor. Su problemi gibi mesela. 21. yüzyılda insanlığın böyle bir yoksulluğu hak etmediği bilinciyle oralarda gerek kendi imkanlarımız ile gerek hayırseverlerden topladığımız paralar ile su kuyuları açtırıp çocuklara kıyafetler, ayakkabılar ve okul malzemeleri dağıttık."

Naamani "Afrikanın muhtelif yerlerine uçak ile gidip yardımlarımızı yine yapabilirdik fakat kıtaya dair birçok şeyi görememiş ve Afrika gerçeğini daha az yansıtabilmiş olacaktık. Bu şekilde daha fazla insana dokunuyor, Afrikayı daha fazla yansıtıyor ve daha fazla iz bırakarak kendimize de daha fazla değer katıyoruz. İş adamlarını Afrika'ya yatırım yapmaya ve tüm insanları yoksullara yardım etmeye çağırıyoruz." ifadelerini kullandı.

Seyahatlerinin sadece Afrika kıtası ile sınırlı olmayacağının altını çizen Naamani şunları kaydetti:

"Yoksulluğun sadece Afrika kıtasına has olmadığını biliyoruz. Bu yüzden gelecek yıllarda Asya kıtasına doğru yola çıkacağız. Bizim gayemiz dünyadaki iyiliği artırmak, yoksulluğu bitirmek ve dünyanın dikkatini yoksul insanlara çekmek."