Hüseyin Altunbaş

Hüseyin Altunbaş

Yaratıcılık sıfır

Bizim reklamcılarımız reklamda stratejiyi bilmiyorlar. Bu artık ispatlı aşikar. Reklamda strateji bilmezsiniz bari birazcık yaratıcı olun. O da yok! Grafik bilebilirsiniz ama yaratıcılıktan zerre nasibinizi almadıysanız reklamcıyım demeyin. Bu tür insanların çalışacağı meslek kerestecilik! İnce ince kesmeleri için…

MOL’A GEL!

Bu nasıl bir kırmızıdır, hayret! Kırmızı olsun iki lira fazla olsun kırmızısı böyle olur herhalde. MOL’a gitmedim ama bu reklamdan sonra gitmeme gerek yok. Bu reklam orasının nasıl bir yer olduğunu anlatıyor. Kaliteli bir yerse bile, kalitesini bu reklam zemine düşürdü. Mankenler kırmızı atmosferde, garip garip, fontlar saçma sapan, tasarım faciası.

KONTUR ÖNCE KİMİNLEYDİ!

İkinci yaratıcılık sıfır işi Kontur’a ait. “Şimdi Sizinle” Kontur. Yani anlıyoruz ki, aslında şimdiye kadar bizimle olan Kontur değilmiş. Bundan sonra bizimle beraber olan Kontur olacakmış. Öyle değil mi? Böyle garip bir anlam çıkıyor. Çünkü reklamlar konuşur. Bu reklam konuşunca böyle garip bir cevap alıyorsunuz. 12 şehire açılan yeni seferler böyle anlatılmaz, yaratıcılığı sıfır reklamcı.

Firmalarımıza çok yazık! Böyle saçma sapan reklamlarla hiçbir marka kişiliği oluşturmadan günleri tüketiyorlar. Yazık!!! (3 tane ünlemi Kontur reklamından etkilendim) Nasıl ama!

Siz durun reklam yapmayın!

Başkaları iletişime önem vererek tahin pekmez de birinci marka olsun. Konya tahin pekmez denince övünebileceği ürünlere sahip aslında. Özellikle ramazanda tahin pekmez firmaları marketlere saldırırlar. Bozkır’ın tahin pekmezi kalitelidir denir. Ama marka gayreti olmayınca başkalarını seyretmek meslek olur.

1907’den beri faaliyet gösteren Koska markası yeni bir reklam kampanyası ile tahin pekmez kategorisine damgasını vurmuş. Üretim kapasitesi ve ihracat gücüyle çok büyük olan Koska markası şimdi yeni atılımlara başlıyormuş. Bunu da logosuna nazar boncuğu ekleyerek ve yeni reklamlar yaparak başlamış. Bizim firmalarımızda tık yok. Rekabet etmeyi bir eksiklik olarak gören zihniyet, firmasının aşağıya doğru gidişini de seyredecek. Rekabet de sadece satış iletişimi ile olmaz beyler. Rekabet pazarlama iletişimi ile olur. Satış en son kale önü hamlesidir. Topu oraya pazarlama iletişimi getirir. Bilmem anlatabildim mi?

Reklam Topluluğu

Geleceğin reklamcılarının oluşturduğu Reklam Topluluğu www.reklamtoplulugu.com sitesinde bir araya geldi. Kurumsal kimliklerini tamamladılar. Yarışmalara hazırlanıyorlar. Gözleri ışıl ışıl. Durmadan etkinlik planlıyor, öğrendiklerini paylaşıyor, yazıya döküyor, düşünüyor ve gelişiyorlar. Reklam insanları yetişiyor. Türkiye’nin geleceği için reklam insanlarına çok ihtiyaç olacak. Kuan Tzu ne demiş! Bir yıl sonrasını düşünüyorsan buğday ek,
On yıl sonrasını düşünüyorsan ağaç dik, Yüz yıl sonrasını düşünüyorsan insan yetiştir.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
6 Yorum