Türkiye Otomotivinde Bir Dönem Kapanıyor: En Çok Satan Fiat Egea Sedan'ın Üretimi Duruyor, Gözler SUV Modellerde!

Türkiye Otomotivinde Bir Dönem Kapanıyor: En Çok Satan Fiat Egea Sedan'ın Üretimi Duruyor, Gözler SUV Modellerde!

Tofaş CEO'su Cengiz Elordu, 2024 yılının en çok satan ve en uygun fiyatlı otomobili Fiat Egea Sedan'ın üretiminin, tüketici tercihlerindeki SUV'a kayış nedeniyle en geç 2026 yılının Haziran ayında sonlandırılacağını duyurdu.

Türkiye otomotiv pazarının 2015 yılından bu yana en istikrarlı ve başarılı modellerinden biri olan Fiat Egea Sedan, Tofaş'ın stratejik bir kararıyla üretim bandına veda etmeye hazırlanıyor. Tofaş CEO'su Cengiz Elordu, CNBC-e'de gazeteci Emre Özpeynirci'nin sorularını yanıtlarken, efsaneleşen modelin üretiminin durdurulacağını resmen açıkladı.

Elordu, "Egea üretimine ilişkin kararımızı yakın zamanda alacağız. Üretimin uzatmasına yönelik bir karar alırsak da kararımız en fazla 6 aylık olacak. Dolayısıyla 2026 yılı Haziran ayına kadar üretimi sonlandırmayı öngörüyoruz" ifadelerini kullandı. Bu açıklama, hem 2024 yılının en çok satan hem de halen Türkiye'deki en uygun fiyatlı otomobil unvanını elinde bulunduran bir model için bir dönemin sonunu işaret ediyor.

SUV Trendi Kararı Etkiledi: Müşteri Tercihleri Değişiyor

Egea Sedan’ın üretiminin sonlandırılmasının temel nedeni, küresel ve yerel pazardaki tüketici alışkanlıklarının hızla değişmesi. Tofaş CEO’su Cengiz Elordu, müşteri tercihlerinin artık geleneksel sedan modellerden, daha yüksek sürüş pozisyonu ve geniş hacim sunan SUV araçlara kaydığını net bir şekilde vurguladı.

Elordu, "Müşteriler yavaş yavaş sedan modellerden SUV tarafına yönelmiş durumda. Egea’nın üretiminden boşalacak kontenjanı da yeni bir model ile doldurmak istiyoruz. Bu kararı alırken tabii ki müşteri tercihini de okumak lazım," diyerek pazar dinamiklerine uyum sağlama zorunluluğunun altını çizdi.

10 Yıllık Bir Başarı Hikayesi: Egea Sedan'dan Rekor Satış

Fiat Egea Sedan, 2015 yılında banttan indiği günden bu yana Türk otomotiv pazarında eşine az rastlanır bir başarı yakaladı. Cengiz Elordu, modelin 10 yıla yakın süredeki performansını şu sözlerle özetledi: "2015 yılından bugüne kadar yaklaşık 10 yılda 700 bin araç sattık. Bu çok büyük bir rakam çünkü toplam üretim 1 milyon 350 bin seviyesinde."

Bu satış başarısının, "doğru ürünü doğru fiyata" sunmanın bir kanıtı olduğunu belirten Elordu, yeni model seçiminde de aynı stratejinin takip edileceğini ifade etti. Boşalacak üretim kapasitesinin yeni, muhtemelen bir SUV modelle doldurulması ve Türkiye pazarında benzer bir başarı hikayesi yaratılması hedefleniyor. Tofaş'ın bu stratejik dönüşümü, Türkiye otomotiv sektörünün geleceğine dair önemli sinyaller veriyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.