Trafikteki şirket aracı sayısı 2 milyonu aştı

Trafikteki şirket aracı sayısı 2 milyonu aştı

CVO Barometre araştırması:- "Trafikteki toplam binek ve hafif ticari araç sayısı 2016 yılı sonunda 12,6 milyonu bulacak, şirket aracı sayısı da 2,1 milyona ulaşacak"- "2020 yılına gelindiğinde ise toplam araç sayısı tahminen 15,7 milyona çıkarken, 2,6 mil

İSTANBUL (AA) - Türkiye'de trafikteki binek ve hafif ticari araçlar arasında şirket aracı sayısının 2016 sonu itibarıyla 2,1 milyona, 2020'de ise 2,6 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor.

Türkiye'deki filo araç kiralama sektörünün mevcut durumuna ve geleceğine ışık tutmak amacıyla, TEB Arval'in desteğiyle gerçekleştirilen Kurumsal Araç İzleme (CVO) Barometre araştırmasının 2016 yılı sonuçları açıklandı.

TEB Arval Genel Müdürü Philippe Chabert, sonuçların paylaşıldığı toplantıda yaptığı konuşmada, ülke ekonomisinin en önemli lokomotiflerinden olan otomotiv sektörünü besleyen operasyonel araç kiralama ve filo yönetimine kurumların ilgisinin her yıl giderek arttığını söyledi.

Maliyetlerin düşürülmesinin önem kazandığı günümüzde firmaların operasyonel araç kiralama şirketlerinden alacağı profesyonel desteğin yanı sıra idari ve finansal açıdan elde edeceği tasarrufun çok önemli olduğunu belirten Chabert, "Alanında yapılan tek çalışma olan ve TEB Arval’in desteğiyle gerçekleştirilen CVO Barometre, otomotiv ve bununla bağlantılı birçok sektöre filo yönetimi ve sektörün geleceğiyle ilgili çok değerli bilgiler sunuyor." dedi.

Araştırma sonuçlarına göre, trafikteki toplam binek ve hafif ticari araç sayısı 2016 yılı sonunda 12,6 milyonu bulacak. Şu anda 2 milyonu geçen filo, yani şirket aracı, sayısı da 2,1 milyona ulaşacak. 2020 yılına gelindiğinde ise tahminen 15,7 milyona çıkacak toplam binek ve hafif ticari araç arasında 2,6 milyon şirket aracı olacak.


- Gelecek 3 yılın finansman yöntemi operasyonel kiralama


Araştırmaya katılan kurumsal araç kullanan firmaların yüzde 62'si gelecek 3 yıl içerisinde filolarındaki araç sayısını artırmayı hedeflediklerini ifade ediyor.

Söz konusu firmaların filolarında bulunan araçların yüzde 76’sı dizel olurken, bu oranın 5 yıl içerisinde yüzde 81'e çıkacağı tahmin ediliyor. Avrupa'da ise bugün yüzde 82 olan bu oranın 5 yıl sonra yüzde 79'a düşeceği öngörülüyor. Türkiye'de dizel araçların daha fazla tercih edilir olmasının en önemli nedeni olarak maliyet avantajı gösteriliyor.

Araştırmaya katılan filo yöneticilerinin yüzde 20'si elektrikli yakıt pili/hidrojen ve elektrikli araç kullandıklarını belirtiyor. Avrupa'da ise firmaların yüzde 60'ının ilk tercihi hibrit araç teknolojisinden yana oluyor.

Şirket araçlarının nasıl finanse edildiğinin de sorulduğu yöneticilerin yüzde 45'i peşin satın alımı, yüzde 31'i operasyonel kiralamayı, yüzde 19'u taşıt kredisini, yüzde 5'i de finansal kiralamayı tercih ettiğini belirtiyor. Özellikle orta ölçekte filoya sahip firmalarda peşin satın alım oranı yüzde 67'ye kadar çıkıyor. Büyük ölçekteki firmalarda ise gözde yöntem yüzde 45’le operasyonel kiralama oluyor.

Firmaların yüzde 78'i gelecek 3 yılda operasyonel kiralama yöntemini tercih etmeyi düşünürken, yüzde 58'i taşıt kredisi, yüzde 54'ü de peşin satın alım planladığını belirtiyor.


- Şirketler araçlarını takip ediyor


Araştırma, her 10 şirketten 9'unun filoları için araç takip sistemi kullandığını ortaya koyuyor. Şirketler bu sistemi başta araçları takip etme olmak üzere yetkisiz kullanımları izleme, yakıt tüketimini azaltma, sürücü güvenliğini geliştirme, bakım maliyetlerini düşürme, teknik verileri takip ve sürücü davranışlarını izleme amacıyla kullanıyor.

Ayrıca filo yöneticileri için yapılan akıllı telefon uygulamalarının kullanışlı olmalarının yanı sıra sürücülere zaman kazandırdığı ve kullanım alışkanlıklarını etkiyebileceği düşünülüyor.

Filo yöneticileri en çok araç verilerine uzaktan erişim imkanı sağlayan, sürücü davranışlarını raporlayan ya da her ikisini birlikte yapan uygulamalara ilgi duyuyor.

Hangi güvenlik artırıcı opsiyonu gerekli buldukları sorulan firmalar öncelikli olarak otonom acil fren sistemini işaret ediyor. Binek araca sahip firmalar acil fren sisteminden sonra sırasıyla adaptif hız sabitleyici, adaptif ışık kontrolü, gece görüş sistemi ve şerit değiştirme uyarısını gerekli buluyor. Hafif ticari araç sahipleri de sırasıyla adaptif hız sabitleyici, adaptif ışık kontrolü, şerit değiştirme uyarısı ve gece görüş sistemini gerekli görüyor.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Karayolları Trafik Kazaları İstatistikleri 2015 raporuna göre trafik kazalarının en büyük nedeni yüzde 89,3 oranla sürücü hataları gösterilirken, bunu yayalar (yüzde 8,8), yol (yüzde 0,91) ve araç (yüzde 0,55) izliyor. Filo sahiplerinin yüzde 88'i insansız araçların güvenlik sorununu çözeceğini düşünüyor.


AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :