Toyota, 2015 yılının da en değerli otomobil markası

Toyota, 2015 yılının da en değerli otomobil markası

Toyota, 2015 yılında da “dünyanın en değerli otomotiv markası” seçildi.

BrandZ™ tarafından her yıl gerçekleştirilen en değerli 100 küresel marka raporunda, otomobil sektöründe tüm markaları geride bırakan Toyota, birinciliğini devam ettirerek önemli bir başarıya imza attı. Raporda Toyota’nın marka değeri 28,9 milyar dolar olarak belirlendi. Toyota, 2006 yılından itibaren yayınlanan raporda kendi sektöründe 8’inci kez birinci sırada yer alıyor.                                                    

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “İnsana saygı ve sürekli iyileştirme felsefesini temel alan Toyota, farklı araştırma şirketleri tarafından yapılan “en değerli marka” araştırmalarında kendi sektöründe sürekli zirvede yer almaktadır. Yenilikçi yaklaşım, teknolojiye yapılan yatırım ve müşterilerimize verdiğimiz önem markamızı zirvede tutmaktadır” dedi. BrandZ raporunda; Toyota'nın marka değerini istikrarlı şekilde büyütmesinde, 2014 yılındaki global satışlarını yüzde 2,5 artış ile 10,2 milyona ulaşmasının da etkili olduğu da kaydedildi. Hibrit teknolojisinin öncüsü Toyota, bugün dünyada 8 milyon adete yaklaşan hibrit otomobil satışıyla da lider durumda bulunuyor. Toyota bunun yanı sıra 2014 yılında, dünyanın ilk seri üretim hidrojen sedan otomobili Toyota Mirai'yi tanıtarak bir başka ilke imza atmıştı. 2014 yılı sonunda Japonya'da satışına başlanan Mirai, Eylül ayından itibaren Avrupa'da belirlenen 3 ülkede ve ABD'de de satışa sunulacak. Millward Brown tarafından yapılan araştırmayla en değerli 100 global marka için 30 ülkede 2 milyon müşteri ile görüşmeler gerçekleştirildi.