Tofaş Egea’nın Üretimini 2026’ya Uzattı: Fiat Egea Aslında Tipo
Şirket, Stellantis ile imzaladığı yeni sözleşmeyle hem Tipo/Egea üretimini sürdürecek hem de Kuzey Amerika’ya K0 model ihracatına başlayacak.
Türkiye’nin otomotiv üretim üssü Tofaş, Bursa fabrikasında ürettiği Fiat Egea modelinin üretim süresini 30 Haziran 2026’ya kadar uzattı. Kamu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamada, Egea’nın aslında “Tipo/Egea” olarak tanımlanması dikkat çekti.
Bu ifadeyle, yıllardır Türkiye’de Egea ismiyle satılan modelin Avrupa pazarlarında “Fiat Tipo” adıyla üretildiği resmen doğrulanmış oldu.
Kuzey Amerika’ya 230 Bin Adetlik İhracat Planı
Tofaş, Stellantis Europe S.P.A. ile yaptığı yeni anlaşma kapsamında yalnızca Egea üretimini sürdürmekle kalmayacak; aynı zamanda K0 kod adlı hafif ticari aracın Kuzey Amerika’ya ihracatına da hazırlanıyor.
Açıklamaya göre, toplam 1 milyon adetlik üretim hedefi bulunan K0 projesinin 230 bin adedi Kuzey Amerika pazarına gönderilecek. Bu amaçla Tofaş, 386 milyon Euro’luk yatırım planını devreye aldı.
Yeni Nesil Hafif Ticari Araç Yolda
Tofaş ile Stellantis arasındaki stratejik iş birliği bununla sınırlı değil. Nisan 2025’te açıklanan bir diğer anlaşma kapsamında, şirket “K9” kodlu yeni hafif ticari araç projesi için düğmeye bastı.
Fiat, Opel, Citroën ve Peugeot markaları altında üretilecek bu model, çoklu enerji platformuna sahip olacak ve yıllık 150 bin adetlik üretim kapasitesine ulaşacak.
Toplam 256 milyon Euro’luk yatırım ile 2026’nın üçüncü çeyreğinde devreye alınması planlanan proje kapsamında, 2034 yılı sonuna kadar 660 bin adet araç üretilmesi hedefleniyor.
Tofaş, Stellantis’in Bölgesel Üretim Üssü Olma Yolunda
Son dönemde imzalanan anlaşmalar, Tofaş’ın Stellantis Grubu içindeki stratejik önemini güçlendiriyor.
Bursa fabrikası, artık yalnızca iç pazar için değil, Avrupa ve Kuzey Amerika’ya yönelik ihracatın merkezi haline geliyor. Uzmanlara göre bu hamle, Türkiye’nin otomotiv üretim zincirinde Tofaş’ı bir “çok markalı üretim merkezi” konumuna taşıyor.
