Sanal alemdeki sahte fotoğrafın izini sürüyor

Sanal alemdeki sahte fotoğrafın izini sürüyor

Ankaralı bir yazılım firması, sanal ortamda paylaşılan ve üzerinde oynama yapılmış fotoğrafların orijinalinin nerede ve ne zaman çekildiğini tespit edebilen ürün geliştirdi- Firmanın Genel Müdürü Köse: - "15 Temmuz'dan sonra manipülatif hareketlerin deva

ANKARA (AA) - ERDAL ÇELİKEL - Ankaralı bir yazılım firması, sanal ortamda paylaşılan ve üzerinde oynama yapılmış fotoğrafların orijinalinin nerede ve ne zaman çekildiğini tespit edebilen ürün geliştirdi.

Hacettepe Teknokent'te çalışmalarını sürdüren Mantis firmasının Genel Müdürü Güven Köse, AA muhabirine yaptığı açıklamada, söz konusu yazılımı haber ajansları için geliştirdiklerini ve bu ajanslar tarafından üretilen orijinal fotoğrafların nerede, ne zaman, kimin tarafından kullanıldığını, kaçak kullanım olup olmadığını tespit etmeyi hedeflediklerini söyledi.

Yazılımın fotoğraf alanına özel olarak geliştirildiğini anlatan Köse, "Metin tabanlı şeyleri tespit edebiliyorsunuz ama fotoğrafı tespit etmek çok daha zor. Dolayısıyla fotoğraftan fotoğrafı tespit eden akıllı bir yazılım ürettik." dedi.

Ürünün zaman içinde ajans fotoğrafları boyutundan güvenlik sektörüne doğru evrildiğini anlatan Köse, şu ifadeleri kullandı:

"Fotoğraf manipüle edilmeye çok açık bir ürün. Üzerinde oynayabiliyorsunuz, altına bir hikaye ekleyebiliyorsunuz. Böylece ciddi bir algı yaratıyorsunuz. 15 Temmuz'dan sonra bu tür manipülatif hareketlerin devam edeceğini, fotomontajla, ses kayıtlarının değiştirilmesiyle kamuoyu oluşturulacağı ile ilgili çok ciddi istihbari bilgiler oldu. Bu tür durumlarda bizim elimizdeki çözüm, paylaşılan fotoğrafın gerçek durumu yansıtıp yansıtmadığını, geçmişte nasıl kullanıldığını ortaya çıkartmak."

- "Kapasite ihtiyacına göre hizmet sağlayabiliyoruz"

Sistemin nasıl işlediğine ilişkin de bilgi veren Köse, ürünü, daha önce geliştirdikleri sosyal göz adını verdikleri sosyal medya izleme takip sistemine entegre ettiklerini kaydetti. Köse, sosyal göz uygulamasıyla sosyal medyaya takılan fotoğrafları depoladıklarını, bir fotoğraf takip edilmeye başlandığında kendi arşivlerindeki bütün fotoğraflarla karşılaştırarak fotoğrafın ilk olarak sosyal medyada ne zaman kullanıldığını belirlediklerini ifade etti.

Yazılım sayesinde abonelerle ilgili fotoğrafları bir yıl boyunca saklayabildiklerini dile getiren Köse, gerekli yatırım yapıldığında bu sürenin 10 yıla kadar çıkartılabileceğini ifade etti.

Köse, ürünün, kişilerin fotoğraflarının kullanılarak kendileri ile ilgili olmayan paylaşımların tespit edilmesi anlamında da işlevsel olduğunu belirtti.

Özellikle güvenlikle ilgili kurumlara sistemi sunduklarını dile getiren Köse, "Kurum ne kadarlık bir kapasiteye ihtiyaç duyuyorsa biz bu hizmeti sağlıyoruz." dedi.

Güvenlik ile ilgili kurumların dışında çeşitli markaların da kendileriyle ilgili görselleri takip etme ihtiyacı duyduklarını ifade eden Köse, sistemin bu tür bir ihtiyacı da karşıladığını söyledi. Köse, markaların reklam kampanyalarında kullandıkları afişlerin sosyal medya veya diğer sanal ortamlarda ne oranda kullanıldığını da tespit edebildiklerini bildirdi.

Köse, hedeflerinin 2017 yılında yurt dışına açılmayı hedeflediklerini kaydederek, "Bununla ilgili fizibilite çalışmaları yapıyoruz." diye konuştu.




AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :