Hüseyin Altunbaş

Hüseyin Altunbaş

Reklamcılar...

Reklamcı sizi rezil de eder vezir de


Reklamcının gücü artık eskisi gibi değil. Firmaların piyasadaki etkisini artık reklamcılar belirliyor. Daha iyi bir üründe geliştirseniz, hizmette üretiyor olsanız bunu reklamlarınızla anlatmada becerikliyseniz yaşarsınız. Aksi halde kesinlikle can çekişerek iflas edersiniz. Bunu da yapacak kişiler reklamcılardır. Yani reklam ajanslarıdır. Tek kişiden bahsetmiyorum. Çok kişinin çalıştığı reklam ajanslarından bahsediyorum. Eğer çok kişinin çalıştığı bir reklam ajansıyla çalışmıyorsanız rezil olmaya doğru gidiyorsunuz demektir. Her seçiş bir vazgeçiştir. Siz rezil ve vezir seçimini kendiniz yapacaksınız.

 

Bugün sizi rezil etmeye namzet reklamcı hatalarından bahsedeceğim. Özellikle bu hatalardan iki tanesine kısaca bir bakalım.

 

Eğer sizin reklamcınız da bu tür hataları yapıyorsa ya ondan hızla uzaklaşın ya da ciddi şekilde kulağını çekin!

 

Birincisi “kalite” kelimesini kullanma becerisi. Nerede ve nasıl kullandığı! Eğer sloganlara kalite kelimesini taşıyorsa ondan reklamcı olmaz. Hızla uzaklaşın!

 

Biz hem kaliteliyiz hem konforluyuz hem de sağlamız. Yok yaa!

 

Konfor ve sağlamlık kaliteli olmak değil midir ey reklamcı!

 

Kaliteli olmak toplam özellik algısı değil midir? Kalitenin için de sağlamlık da var, konforlu olmak da var, güzel kokulu olmak da var… Yani kalite ayırt edici bir özellik değil. İllaki olması gereken toplam zorunluluk.

 

Reklam materyallerine kalite yazınca insanların size doğru koşacağını mı zannediyorsunuz ey reklamcı!

 

Bu reklamcı rezil etmeye aday reklamcıdır. Uzak durula!

 

Reklamcı McKee’ye göre “kalite” özellikle reklamlarda uzak durulması gereken 5 kelimeden biridir. McKee kalite dışında, değer, servis, ilgi ve dürüstlüğü de reklamlarda kullanmamak gerekir diyor.

 

Ben onun kadar acımasız değilim. Diğerlerini zaman zaman kullanmak da fayda olabilir ama kalite artık bizim reklamcılığımızda da kullanılmaması gereken bir kelime oldu.  

 

Bizim reklamcılığımızda bir başka kullanılmaması gereken cümle de “sınırlı üye alınacaktır” cümlesidir. Yani kıtlık çekiciliğiyle hedef kitleyi gıdıklamak!

 

Eğer promosyon reklamı yapılıyorsa kıtlık albenisi reklamlarda iş yapar. Acele etmezsen ürün stoklarla sınırlıdır diyebilirsiniz. Bunu reklamlarda kullanın. Tamamdır. Teknoloji marketlerinin yaptıkları gibi.

 

Ama eğer bir konut satıyorsanız ve sınırlı üye alınacaktır gibi kıtlık albenisiyle hedef kitleyi çekmeye çalışıyorsanız siz bu işi bilmiyorsunuz demektir. Yani siz derken reklamcınız bu işi bilmiyor demektir.

 

Konut piyasasında zaten konut fazlalığı yok mu? Her taraftan konut pörtlemiyor mu? Birbirinin benzeri konutlar değil mi bunlar?

 

Madem durum böyleyse konut satan firmaların reklamlarında kocaman kocaman “sınırlı sayıda üye alınacaktır”, “ az kaldı” “bitti, bitiyor” gibi etkisiz ve hedef bireyi gıdıklamayan yanlış albeniyle iş yapmaya kalkışmaları hangi reklamcıyı çağrıştırıyor.

 

Tabii ki sizi rezil eden reklamcıyı!

 

Ya da edecek olan reklamcıyı.

 

Başkası olmaz er ya da geç rezil diyarına yolculuk yaparsınız.

 

Eğer hedef bireyler şu konutu almayı geciktirdim bin pişmanım, rezil oldum, tüh kaçırmışım diyorsa bu albeni kullanılabilir. Ya da konutta promosyon yapıyorsan kıtlık çekiciliğini kullanabilirsin.

 

Buna göre reklamcılarınızın kulağını çekiniz, benden söylemesi. İyi reklamcılarla çalışan firmalar özellikle şu son dönemlerde esen olumlu rüzgarı arkasına alabilecektir. Piyasa payınızı artırmak, işlerinizi büyütmek için iyi bir dönem bu dönem. Reklam özellikle bu dönemde rüzgarı lehinize çevirebileceğiniz müthiş güce sahip.

 

RAMAZANA HAZIR MISINIZ?

 

Evet ramazan yaklaşıyor. Reklamcınız sizi ramazana hazırladı mı mesela. Eğer ramazan da siz de reklam orucu tutarsanız işiniz yaş, onu söyleyim…

 

Oruç tutun ama reklam orucu tutmayın!

 

Ramazanda iletişim yapın. Özellikle gıda firmaları bolca konuşun, iletişim kurun, kendinizi hatırlatın.

 

Çünkü hedef bireylerin aklı fikri gıda da olacağı için sizi görmeleri daha kolay. Eğer yeni firmaysanız insanların sizi öğrenmesi için ramazan bulunmaz fırsat.

 

Marka bilinirliği ayıdır ramazan. Ramazanı reklam açısından iyi değerlendirmenizi tavsiye ederim. Vezir edecek reklamcılarla çalışarak tabiî ki…

 

REKLAM LİGİNDE DURUM

 

Bu haftayı ulusaldaki reklam ligine bakarak bitirelim. Ulusal da en fazla reklam verenler ligin de yaz sezonu ile birlikte Algida atağı var. Algida reklam liginde 3.sıraya çıkmış. Yaz geldi nasılsa insanlar dondurma yiyecek demiyorlar. Akla Algida gelsin diye bol iletişim yapıyorlar. Algida 3.sırada Panda 9.sırada.

 

Her zaman ki gibi Vodafone kırmızısı yine en fazla frekansı almış gidiyor. Turkcel’le Vodafone yarışı amansız devam ediyor.

 

No

Marka

Adet

Marka

Süre (sn)

1

Vodafone

2.114

Turkcell

62.658

2

Turkcell

2.020

Vodafone

54.590

3

Algida Cartedor

1.519

Ufo Isıtma Sistemleri

25.522

4

Algida Magnum

1.341

Colgate

23.055

5

Ufo Isıtma Sistemleri

1.264

Sütaş

22.804

6

Avea

1.183

Coca Cola

21.397

7

Coca Cola

1.074

Calgon

21.204

8

Türk Telekom

973

Avea

20.091

9

Panda

966

Bosch

19.320

10

Sütaş

918

Algida Magnum

19.101

 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
7 Yorum