NEÜ Nörobilim Topluluğu Bolu'da Sahnede

NEÜ Nörobilim Topluluğu Bolu'da Sahnede

Necmettin Erbakan Üniversitesi Nörobilim, Eğitim ve Düşünce Topluluğu, 14. Özel Eğitim Öğrenci Kongresi’nde üç bildiri sunarak özel eğitim alanına bilimsel katkı sundu, iş birliği ve ilham dolu üç gün geçirdi.

Necmettin Erbakan Üniversitesi Nörobilim, Eğitim ve Düşünce Topluluğu, 2-4 Mayıs 2025 tarihlerinde Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen 14. Özel Eğitim Öğrenci Kongresi’nde yer aldı. Türkiye'nin dört bir yanından gelen akademisyenler, öğrenciler ve topluluklar, bilimsel içeriklerin yanı sıra dostluk ve iş birliğini de merkezine alan üç dolu gün geçirdi.

Topluluk Üç Bildiriyle Sahnedeydi

Akademik merakı ve üretkenliğiyle öne çıkan topluluk, kongrede üç ayrı bildiri sunarak özel eğitim alanına katkı sağladı.

Topluluk Başkanı Firdevs Demir, Başkan Yardımcısı Edanur Demir ve topluluk üyeleri tarafından hazırlanan bildiriler, güncel sorunlara ve öğrenci deneyimlerine ışık tutan içerikleriyle büyük ilgi gördü.

a1-001.jpg

Sunulan bildiriler şunlardı:

  • “Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Alan Dışı Öğretmenlerin Özel Eğitim Öğretmeni Olarak Okullarda Çalışması Hakkındaki Duygu ve Düşünceleri” – Firdevs Demir, Edanur Demir, Sümeyye Şahin
    Katılımcıların yoğun ilgisini çeken bu bildiri, özel eğitim öğrencilerinin alan dışı öğretmenlerle ilgili algılarını ortaya koydu.

  • “Özel Eğitim Öğrencisinin Üniversite Topluluğu ve Proje Deneyimi: NöroGenesis Örneği” – Edanur Demir, Firdevs Demir
    Topluluk deneyimlerinin öğrencilere kazandırdığı sosyal ve akademik yetkinlikler ele alındı.

  • “Özel Eğitim ve Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin Engellilik Alanında Yapılan Sosyal Faaliyetlerin Mesleki Gelişimleri Üzerindeki Etkisi” – Selvi Çelik, Aslı Ortak
    Uygulamalı öğrenmenin önemi ve sosyal faaliyetlerin mesleki gelişime katkısı vurgulandı.

a2-001.jpg

Panelde Nörobilimsel Stratejiler Konuşuldu

Topluluğun danışmanı Dr. Ümit Savaş Taşkesen, kongrede gerçekleştirdiği “En İyi Üniversite Öğrencilerinin Zihinsel Modelleri ve Stratejileri” başlıklı panel sunumuyla büyük ilgi gördü.
Taşkesen, üniversite öğrencilerinin öğrenme stratejileri ile nörobilimsel süreçler arasındaki ilişkiyi bilimsel bir yaklaşımla ortaya koydu. Sunum, öğrencilerin öğrenmeye dair bakış açılarına yeni bir perspektif sundu.

a3.jpg

Bilimsel Etkileşim Kadar Dayanışma da Öne Çıktı

Kongre süresince sadece akademik sunumlar değil, aynı zamanda kurulan iletişim ağları da dikkat çekti. Farklı üniversitelerden gelen öğrenci topluluklarıyla gerçekleştirilen temaslar, yeni projelere ve disiplinlerarası iş birliklerine kapı araladı.

Topluluk üyeleri, özel eğitim alanında çalışan değerli akademisyenlerle fikir alışverişinde bulunurken, meslektaş adaylarıyla bir araya gelerek mesleki dayanışmayı pekiştirdi.

a4.jpg

ÜNİDES Proje Deneyimi Kongreye Taşındı

Topluluk, Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın ÜNİDES programı kapsamında gerçekleştirdiği projelerden edindiği bilgi ve tecrübeyi kongreye taşıdı.

Araştırma yapma, bildiri hazırlama ve sunum becerileri konusunda ciddi kazanımlar elde eden öğrenciler, eğitim ve araştırma dengesini başarıyla kurduklarını bir kez daha gösterdi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.