Acılı babadan sert sözler: İZSU mazgal değil, mayın döşemiş

Acılı babadan sert sözler: İZSU mazgal değil, mayın döşemiş

İzmir’in Konak ilçesinde sağanak yağış sırasında elektrik akımına kapılarak hayatını kaybeden iki gencin davası tanık beyanlarıyla sürüyor. Duruşmada konuşan baba Ahmet Abi, İZSU ve belediye yönetimine sert eleştirilerde bulundu.

İzmir’in Konak ilçesinde 12 Temmuz 2024 günü sağanak yağış sonrası elektrik akımına kapılarak hayatını kaybeden Özge Ceren Deniz ve İnanç Öktemay’ın ölümüyle ilgili davanın duruşması İzmir 10. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. 11’i tutuklu 42 sanıklı dava kapsamında tanıklar, sanıklar ve müşteki yakınları dinlenirken, söz alan Özge Ceren Deniz’in babası Ahmet Abi, duruşmada duygusal ve sert açıklamalarda bulundu.

Acılı babadan sert sözler: İZSU mazgal değil, mayın döşemiş

“İZSU 3 mazgal adı altında 3 mayın döşemiş”

Acılı baba Ahmet Abi, “Yetkili firma 2019’dan bu yana elektrik kaçağını gidermemiştir. Kaçak akım rölesi dahi kullanılmamış. Altyapı yapmak yerine insanların canını parayla ölçüyorlar. İZSU ise elektrik kaçağının olduğu noktaya 3 mazgal adı altında 3 mayın döşemiştir. Döşemeselerdi ölüm gerçekleşmeyecekti. Mazgalların temizliği neden yapılmıyor? Vicdanınız rahat mı?” dedi.

Acılı babadan sert sözler: İZSU mazgal değil, mayın döşemiş

Konuşmasında hem yetkili firmayı hem de yerel yönetimi hedef alan Abi, “Yetkili firmanın yönetim kurulu üyeleri, İzmir’in ve Konak’ın eski-yeni belediye başkanları suçludur. Görevinizi yapın, insanları öldürmeyin” ifadelerini kullandı.

“Görevim karıştırılıyor” savunması

Tutuklu sanıklardan Ahmet Orhan Kaygısız ise bilirkişi raporunda kendisine 2’nci derece kusur atfedilmesini reddetti. “Ben arıza onarım biriminde çalışmıyorum, 9 Ocak’taki çalışmalarda görevli değildim. WhatsApp grubunda yer almıyorum. Teknik onarım şefi olan görevim, arıza onarım şefiyle karıştırılmamalı” diyerek suçlamaların adil olmadığını savundu.

Acılı babadan sert sözler: İZSU mazgal değil, mayın döşemiş

Tanık: “Acil durumlarda şifahi bildirim yapılır”

Tanıklardan Özkan Kuru, arıza süreçlerinin genellikle WhatsApp gruplarından yürütüldüğünü belirterek, “Gece yarısı gelen arıza bildirimlerinde yazılı süreçler aksayabiliyor. 9 Ocak’ta ‘arıza giderildi’ bildirimi yapılmadı diye biliyorum” dedi. Ayrıca, süreçlerin UKOME’den yetkili kişilerin yer aldığı gruplar üzerinden yönetildiğini ekledi.

Dava sürüyor

Mahkeme heyeti, dinlenen ifadelerin ardından davayı ileri bir tarihe erteledi. Kamuoyunun yakından takip ettiği dava, yerel yönetimlerin ve yüklenici firmaların sorumluluklarını yeniden gündeme taşıdı.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.