Marka Türkiye Konferansı

Marka Türkiye Konferansı

TİM Başkanı Büyükekşi:- "Türkiye markasını markaların şahı yapmak zorundayız. Türkiye markası, tüm diğer markalarımızın başarıları üzerinde yükselmeli. Çünkü yarattığı ivme ve destekle diğer markalarımızın yükselişine en büyük desteği verecek olan da Türk

İSTANBUL (AA) - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Türkiye markası, tüm diğer markalarımızın başarıları üzerinde yükselmeli. Çünkü yarattığı ivme ve destekle diğer markalarımızın yükselişine en büyük desteği verecek olan da Türkiye markası olacaktır." dedi.

Büyükekşi, Ekonomi Bakanlığı tarafından Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) organizasyonuyla düzenlenen Marka Türkiye Konferansı'nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin tüm insanlığa kattığı değeri artırması için yola çıktıklarını, 2023 hedeflerinin bu sözün ilk durağı olduğunu söyledi.

TİM'in, Türkiye’nin ürettiği ürünlerin küresel pazarlarda daha fazla tercih edilmesini sağlamak için çalıştığını ifade eden Büyükekşi, Ar-Ge ve inovasyona dayalı, katma değeri yüksek ürünler üreten bir sisteme ulaşmak için çaba sarf ettiklerini söyledi.

TİM olarak Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşmak için 4 temel prensipleri bulunduğunu, bu prensiplerin "Ar-Ge", "inovasyon", "tasarım" ve "markalaşma" olduğunu belirten Büyükekşi, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Bizim jenerasyonumuz, yaptığı işi övünerek anlatmayı ayıp sayan bir kültür içinde büyüdü. Kendini, işini, ürününü ve hizmetini fazladan övene 'reklam yapma birader' denirdi. Reklam bir göz boyama, geniş kitleleri kandırma faaliyetiydi. Marka ise reklamın şişirdiği, içi boş bir arzu nesnesi sayılırdı. Ancak, potansiyelimizi göz önüne aldığımızda, markalaşma alanında önümüzde çok uzun bir yol var."


- "Ülke olarak dünya çapında markalar çıkarmamız çok önemli"


Mehmet Büyükekşi, Türkiye markasını "markaların şahı" yapmak zorunda olduklarını vurgulayarak, "Türkiye markası, tüm diğer markalarımızın başarıları üzerinde yükselmeli. Çünkü yarattığı ivme ve destekle diğer markalarımızın yükselişine en büyük desteği verecek olan da Türkiye markası olacaktır." diye konuştu.

Ekonomi Bakanlığı liderliğinde Türkiye markası çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürdüklerini, Türkiye markası ile birlikte yurt dışı bilinirliği yüksek markalar çıkarmak amacıyla Turquality çalışmalarını yürüttüklerini anlatan Büyükekşi, "Ülke olarak dünya çapında markalar çıkarmamız elbette çok önemli. Ancak firmalarımız dünyada ne kadar bilinirse bilinsin, ülke olarak imajımızın kötüye gitmesi durumunda, bu çalışmalarımız hedeflenen sonuçlara ulaşmayabilir." ifadelerini kullandı.

- "Marka demek, zihinlerde kalan itibarlı algı demek"


TİM Başkanı Büyükekşi, Amazon’un kurucusu Jeff Bezos'un "Markanız, siz odada yokken başkalarının sizin hakkınızda ne söylediğidir" sözlerini hatırlatarak, şunları kaydetti:

"Maalesef son dönemde ülkemize yönelik kara propaganda çalışmalarına şahit olduk. Biz de ülkemize ilişkin algıyı pozitife çevirebilmek adına Ekonomi Bakanlığımızın liderliğinde 7 ülkede Türkiye İmaj Kampanyası çalışmaları yürütüyoruz. Türkiye’yi dünyada hak ettiği yere taşıma gayemiz önceliklerimizin ilk sırasında yer alıyor. Çünkü biliyoruz ki marka demek, güven demek. Zihinlerde kalan itibarlı algı demek."


- Türkiye Markasına Değer Katanlar ve Turquality Ödül Töreni


Konferansta, açılış konuşmalarının ardından "Türkiye Markasına Değer Katanlar ve Turquality" ödül töreni gerçekleştirildi. Ödülleri, sahiplerine Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci ve TİM Başkanı Büyükekşi sundu.

"Bayrak Taşıyıcı Marka Ödülü" Türk Hava Yolları'na (THY), "Tüketici Odaklı Marka Ödülü" Beko'ya, "Dünyaya Tat Katanlar Ödülü" Godiva'ya, "Hedef 2023 Marka Ödülü" Simit Sarayı'na, "Dünyayı Giydirenler Marka Ödülü" LC Waikiki'ye, "Kültürel Başarı Marka Ödülü" Tims Productions'a, "Bir Nefes Sıhhat Marka Ödülü" Acıbadem Sağlık Grubu'na, "B2B Marka Ödülü" Şişecam'a, "Uluslararası İletişim Marka Ödülü" THY'ye, "Yurt Dışında Yerleşik Türk Markası Ödülü" Ziraat Bankası'na, "Eğitimde Başarı Marka Ödülü" Bahçeşehir Üniversitesi'ne, "Katma Değer Üreten Marka Ödülü" VSY Biyoteknoloji ve İlaç Sanayi'ye, "En Çok Markalı İhracat Yapan Firma Ödülü" Ford'a verildi.

Turquality ödüllerine ise Beko, CMS Jant ve KordSA layık görüldü.

"Sportif Başarı Marka Ödülü" Vakıfbank Spor Kulübü Kadın Voleybol Takımı'na verildi. Ödülü almak üzere sahneye çıkan voleybolcular ve takımın yöneticileri, katılımcılardan büyük alkış aldı.


- "Türkiye, tam bir fırsatlar ülkesi"


Ödül töreninin ardından gerçekleştirilen "En Değerli Markalar" panelinde konuşan Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) Paul Doany, Türkiye'nin demografisi, gelir seviyesi ve genç nüfusuyla tam bir fırsatlar ülkesi olduğunu belirterek, "Şirket kurmak Mısır, Suudi Arabistan'da oldukça zor. Almanya'da belki pazar büyük ama bu ülkede de rekabet yoğun. O nedenle Türkiye yeni başlangıçlar için ideal ülke." dedi.

Doany, Türk tanıtım atağının zaman içinde daha büyük başarılara ulaşabileceğini ifade ederek, "Türk ürünlerinin uluslararası ününü artırmak için 'Made in Turkey' yerine 'İstanbul'da Üretildi', 'İstanbul'da Tasarlandı' ifadesi tercih edilirse Türkiye'nin marka değeri için daha faydalı olur." diye konuştu.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Önceki ve Sonraki Haberler