Konya'da aşı uygulaması başladı

Konya'da aşı uygulaması başladı

Halk arasında ''Domuz gribi'' olarak bilinen ''Pandemik A (H1N1)'' virüsüne karşı koruyucu bir önlem olarak yurt dışından sipariş edilen ve 81 ilin sağlık müdürlüklerine gönderilen aşıların uygulanmasına başlandı.

Halk arasında ''Domuz gribi'' olarak bilinen ''Pandemik A (H1N1)'' virüsüne karşı koruyucu bir önlem olarak yurt dışından sipariş edilen ve 81 ilin sağlık müdürlüklerine gönderilen aşıların uygulanmasına başlandı.

Konya'da ilk aşı, Konya Numune Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. Osman Yılmaz'a yapıldı. Prof. Dr. Yılmaz, Numune Hastanesi Eczane Odası'nda gazetecilere yaptığı açıklamada, domuz gribinde koruyucu olarak üretilen aşıların Sağlık Bakanlığının siparişi üzerine yurt dışından getirildiğini ve 81 ilin sağlık müdürlüklerine dağıtıldığını kaydetti.

İl Sağlık Müdürlüğünden aşıların sağlık kuruluşlarına dağıtımının başladığını ifade eden Yılmaz, kendilerine ilk etapta 600 doz aşı geldiğini bildirdi.
Hastanede toplam bin 200 sağlık çalışanı olduğunu belirten Yılmaz, sağlık çalışanlarına aşıların yapılmaya başlandığını kaydetti.

Açıklamanın ardından hemşireler ilk aşıyı Yılmaz'a yaptı. Daha sonra sağlık personelinin aşılanmasına başlandı. İl Sağlık Müdürü Hasan Küçükkendirci de, Sağlık Bakanlığının Konya'ya 11 bin doz aşı gönderdiğini, aşıları tüm kamu ve özel sağlık kuruluşlarına göndermeye başladıklarını söyledi.

Aşıların dağıtımında herhangi bir sorunla karşılaşmadıklarını vurgulayan Küçükkendirci, isteyen hacı adaylarına da aşı yaptıklarını sözlerine ekledi.