Konya dünya yetimlerini ağırlıyor
Konya'da, İnsani Hak ve Hürriyetleri (İHH) İnsani Yardım Vakfınca ''4. Uluslararası Çocuk Buluşması'' düzenlendi. Şölene, 7 ülkeden 22 yetim çocuk katıldı.
Mevlana Kültür Merkezi'ndeki etkinlik, Kur'an-ı Kerim okunması ve sinevizyon gösterisiyle başladı. İHH İnsani Yardım Vakfı Genel Başkanı Fehmi Bülent Yıldırım, açılış konuşmasında, yer yüzünde milyonlarca yetim bulunduğunu, bugüne kadar yaklaşık 2,5 milyon çocuğun da kaçırıldığını söyledi. Kaçırılan çocuklardan çoğunun kız olduğunu belirten Yıldırım, ''Bu çocuklar üzerinden para kazanılıyor. 2010 yılının sonunda Afrika'da AIDS hastalığı nedeniyle yaklaşık 20 milyon çocuğun yetim kalacağı tahmin ediliyor. Sağlık sektöründe Afrikalı insanlar denek olarak kullanılıyor'' dedi. Organ mafyasının kimsesiz çocuklara yöneldiğini savunan Yıldırım, yetimlerin kendilerine, kendilerinin de yetimlere emanet olduğunu bildirdi. Yetim çocuklarla birlik ve beraberlik içinde olunması gerektiğini vurgulayan Yıldırım, kişi ne kadar zengin olursa olsun yetimleri gözetmedikten sonra zenginliğinin bir anlamı olmadığını sözlerine ekledi. Daha sonra yetimlerin sorunlarının anlatıldığı sinevizyon gösterileri, şölene katılan yetim çocukların sunduğu yöresel oyunlar ve konserlerle program sona erdi. Programa, Konya Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Çıpan, Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Meram Belediye Başkanı Serdar Kalaycı ve çok sayıda davetli katıldı