ICPEN Üst Düzey Yöneticiler Toplantısı ve Bahar Konferansı

ICPEN Üst Düzey Yöneticiler Toplantısı ve Bahar Konferansı

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci: (2)- "Özellikle ekonomimizin terör saldırılarından önlenmesi, milletimizin huzuru, sağlıklı ekonominin işleyişi, sağlıklı demokrasinin işleyişi adına terörle mücadeledeki kararlılığımızı sürdürmeye devam edeceğiz"

İSTANBUL (AA) - Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, "Özellikle ekonomimizin terör saldırılarından önlenmesi, milletimizin huzuru, sağlıklı ekonominin işleyişi, sağlıklı demokrasinin işleyişi adına terörle mücadeledeki kararlılığımızı sürdürmeye devam edeceğiz." dedi.

Tüfenkci, Uluslararası Tüketici Koruma ve Uygulama Ağı'nın (ICPEN) Üst Düzey Yöneticiler Toplantısı ve Bahar Konferansı'nın açılışındaki konuşmasında Türkiye'nin 1990'lı yılların başından beri tüketicinin korunmasına önem verdiğini anımsatarak, ilk tüketici mevzuatının 1995 yılında çıkarıldığını söyledi.

Ancak, tüketicinin korunmasının ekonomik gerçeklere uyum sağlayacak biçimde sürekli bir biçimde yenilenmesi gereken bir politika alanı olduğuna dikkati çeken Tüfenkci, bu nedenle sonraki yıllarda yapılan revizyonlar hakkında katılımcılara bilgi verdi.

Bakan Tüfenkci, Türk tüketicilerinin Finansal tüketicinin korunması, Haksız ticari uygulamalar, Reklam Kurulu, E-ticaret ve mesafeli satışlar, Piyasa gözetimi ve denetimi, Satış sonrası hizmetler ve garanti belgesi, Alternatif uyuşmazlık çözümleri ve Tüketici Hakem Heyetleri ile bunlar gibi birçok kavramla tanıştırdıklarına dikkati çekerek, şunları söyledi:

"Tüketici hakem heyetlerimizle, milyonlarca tüketicinin sorunlarına mahkemelere gitmeden, hızlı ve kolay bir biçimde çözüm bulundu. Bu süreçte, tüketici haklarına aykırı faaliyetlerde bulunan yüzlerce firmaya yaptırımlar uygulandı. Ancak, tüketici politikalarını yalnızca özel sektöre ceza veren bir mantıkta yorumlamadık. Firmalara, tüketici hukukundan doğan sorumluluklarını anlatmaya çalıştık, bu amaçla eğitimler düzenledik, rehberlik faaliyetlerinde bulunduk.

Tüketicinin korunması alanında halen yapacağımız çok ama çok iş var. Bunlardan en önemlisi, ICPEN'in de üzerinde durmakta olduğu, tüketici politikasının paydaşlarıyla gerçekleştirilecek yakın ilişkilerdir. Yeni dönemdeki en önemli hedefimiz, bugün değerli temsilcileri misafir olarak aramızda bulunan Sivil Toplum Örgütlerinin, tüketici politikalarına ve uygulama süreçlerine katılımlarını sağlamak, onların proje üretme ve uygulama kapasitelerinin geliştirilmesinde yardımcı olmak ve onları, tüketici hareketinin demokratik bir yaklaşımla tabana yayılması hususunda öncü konuma getirmektir."


- "Güçlü tüketici, güçlü ekonominin bir yansımasıdır"


Güçlü tüketicinin güçlü ekonominin yansıması olduğuna dikkati çeken Tüfenkci, Türkiye'nin 2017 yılında, hükümetin istikrarlı ekonomik politikası sayesinde, 7,4'lük büyüme oranıyla dünyada en fazla büyüyen ikinci, G-20'de ise birinci ekonomi olduğunu hatırlattı.

Tüfenkci, Türkiye'nin 2017'de ayrıca 1 milyon 600 bine yakın kişiye istihdam imkanı sağlayarak bu alanda öncü ülkelerden biri haline geldiğine dikkati çekerek, konuşmasına şöyle devam etti: "Türkiye, genç ve dinamik nüfusuyla, büyük yatırımlarıyla, istikrar ve güven yansıtan ekonomik yapısıyla, bölgesinin ve global düzlemin en önemli ekonomik aktörlerinden biridir ve böyle kalmaya devam edecektir. Türkiye, global ve bölgesel düzeydeki bu etkin ve belirleyici gücünü, yurtiçi ve yurtdışı kaynaklı tehditler ve politik istikrarsızlaştırma girişimlerine rağmen, korumakta ve güçlendirmektedir.

Bu tehdit ve girişimlerin en önemlilerinden birini, 2016 yılının 15 Temmuz günü tecrübe ettik. O gün, Fethullah Gülen adlı bir terör örgütü liderinin Türkiye Cumhuriyeti devleti içerisine yerleştirdiği kişiler, hür seçimlerle göreve gelmiş hükümeti devirmeye ve Türkiye'yi istikrarsızlaştırmaya kalkıştılar. Ama Türk milleti bu alçak darbe girişimini el ele vererek mağlup etti ve demokrasisine, hükümetine ve anayasasına sahip çıktı, sivil direniş anlamında Türk milleti bir tarih yazdı."

Türkiye'nin bu tip terör örgütleri ile mücadeleyi hem yurt içinde hem yurt dışında ciddi anlamda yaptığını ve yapmaya da devam edeceğini dile getiren Tüfenkci, bu bağlamda sınırların hemen yanı başında oluşturulmaya çalışılan terör koridoruna yönelik de yakın zamanda bir operasyon gerçekleştirildiğini hatırlattı.

Bu operasyonun da başarıyla neticelendirildiğine dikkati çeken Tüfenkci, "Dolayısıyla biz özellikle ekonomimizin terör saldırılarından önlenmesi, milletimizin huzuru, sağlıklı ekonominin işleyişi, sağlıklı demokrasinin işleyişi adına terörle mücadeledeki kararlılığımızı sürdürmeye devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.


- "21'inci yüzyılın tüketici politikasını tayin etmek ve uygulamak hepimizin hedefi olmalı"


Bülent Tüfenkci, küresel ekonominin en önemli unsurlarından biri olan tüketicinin korunması alanında önceliklerin, ortak politikalar üretmek, ortak bilinç düzeyine erişmek, iş birliği ve dayanışma sağlamak ve ICPEN'in bilinirliğini tüm dünya sathına yaymak olduğunu aktardı.

"21'inci yüzyılın tüketici politikasını tayin etmek ve uygulamak, hepimizin temel hedefi olmalıdır." diyen Tüfenkci, yapılacak faaliyetlerde geleceğin tüketicisinin yaşayacağı sorunların da hesaba katılması gerektiğini söyledi.


- "ABD'den Avustralya'ya kadar çok geniş yelpazede bir katılımı sağlamış olduk"


Toplantı sonunda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Tüfenkci, ICPEN kapsamında Türkiye'de gerçekleştirilen toplantının önemine dikkati çekerek, toplantı kapsamında İstanbul'un tarihin en önemli katılım rekorlarını yakaladığını söyledi.

Etkinlik çerçevesinde 46 katılımcı ülke, 4 uluslararası kuruluş ve 102 katılımcının İstanbul'da bir araya gelerek rekor kırıldığını belirten Tüfenkci, bu sayının Türkiye'ye son dönemde artan ilginin de göstergesi olduğunu dile getirdi.Tüfenkci, "ABD'den Avustralya'ya kadar çok geniş yelpazede bir katılımı sağlamış olduk. Amaç, tüketici hukuku açısından ortak bir platform oluşturmak ve kamu otoriteleri arasında ortak yaklaşım sağlayabilmek, yeni tüketici politikalarını hayata geçirebilmek." dedi.

Ticaretin yerelden uluslararası zincire doğru giden bir anlayış taşıdığını, tüketici tercihlerinde de yerelden uluslararasına doğru kayma yaşandığını belirten Tüfenkci, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Tüketici tercih eğilimlerine baktığımızda da global tüketici tercihlerini sıralayabiliriz. Özellikle son yıllarda ortaya çıkan dijital tüketim, dijital ticaret noktasında tüketicinin korunması, tüketicinin binlerce reklamla farkına vararak veya varmayarak, reklam bombardımanı içinde tüketicinin bilinçlendirilmesi ve doğru seçimlere yönlendirilmesi, ürün güvenliğinden piyasasının gözetlenmesine kadar, tüketicilerde oluşan mağduriyetin giderilmesinde uluslararası anlamda kamu otoriteleri neler yapabilir noktasında 3 gün sürecek bu çalışmada ortak bir bildiri yayımlanarak bir perspektif çizilmesini arzu ediyoruz.

Paylaşım ekonomisi noktasında yine taksicilerin tüm dünyada maruz kaldığı yeni uygulamalar, tüketicin bu uygulamalardaki konumu, bundan zarar görmemesi noktasında neler yapılabilir, burada ortak bir platformda, ortak bir uygulamada buluşulabilir mi, bugün ve yarın tartışılacak."


(Bitti)





























AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Önceki ve Sonraki Haberler