Hüseyin Altunbaş

Hüseyin Altunbaş

Gazete ve dergi reklamları daha etkiliymiş!

GAZETE VE DERGİ REKLAMLARI DAHA ETKİLİYMİŞ!

Enteresan değil mi? Televizyon seyreden Türk toplumu televizyondan etkilenmeden seyrediyormuş. Son yapılan araştırma bunu söylüyor. Ipsos KMG tarafından yapılan araştırma reklamcılara şok olarak yayınlandı. Kısa kısa sonuçlara bir bakalım.

En çok yerli dizi seyrediyormuşuz. Sonra haber ve haber programları, komedi şovlar ve yarışma programı. Televizyonu seyretme biçimimiz enteresan. Anlayarak ve algılayarak seyretmiyoruz. Pasif olarak seyrediyoruz. Davranış biçimimize etkisi seyretmeyle aynı oranda değil.

Marka sadakatimiz azalmış. Markaya sadık olma düzeyimiz ekonomik krizle birlikte düşmüş. Daha araştırmacı sorgulayıcı hale geldiğimizin resmi! Yani tüketiciyi etkilemek tek bir iletişim yöntemiyle olmuyor. Entegre planlar gerekiyor demek ki.

Tüketicilerin yüzde 42’si alışverişini gazete ve dergilerdeki reklamlara göre yapıyorlarmış. Bu önemli bir gelişme. Gazete ve dergi okunuyor, tekrar okunuyor. Böylece iyi yapılmış, etkili gazete reklamları hedef kitle tarafından ikna edici bulunuyor. Gazete reklamı kullanan reklam verenlere, gazetelere, reklam ajanslarına duyurulur. Aman daha yaratıcı reklamlar yapın. Tüketicinin gözü üstünüzde!

Televizyon reklamlarıyla daha fazla kişinin gözüne maruz kalırsınız ama erişmek de gazete ve dergiye göre etkili olmayabiliyormuş demek ki. İkisi birlikte kaymaklı kadayıf!

Tam da bu ortamda etkili reklam!

Reklamın kalitelisi ve başarısı karşılıklı konuşma gibidir. Şimdi siz bir tüketici olarak, sizinle reklamların nasıl konuştuğunu düşünerek analiz edin. Yorumlayın.

Mutevazı olmayayım. Bu köşe sayesinde daha sorgulayıcı müşteriler kol geziyor. Reklamlarınızla müşteriler daha yüksek sesle konuşuyor artık. Sadece ben demiyorum. Benim okurlarım da reklamların peşinde. Hem beğeniyor takip ediyor. Hem de beğenmiyor söylüyor. Kötü reklam sağa çek!


Sektörümüzün en önemli süreli yayınlarından biri Marketing Türkiye bu sayısında Anadolu reklamcılığına bakış atıyor.
Anadolu reklamcılığındaki devinimler ulusaldan hissediliyor. Firmalarımızın ürünlerini güzelleştirme aşamasından çıktıklarını, tüketicilerimizin daha bilinçli olduklarını duymuşlar demek ki. Bu durumda Konya Anadolu’daki reklamcılığın yeni üssü olma niteliğinde hamle yapmalı. Öyle değil mi? Marketing Türkiye’nin bu sayısını mutlaka okuyun. Bence tüm sayılarını okuyun. Ama bu sayısını özellikle. Konya Reklamcılar Derneği’de reklamcılığın halkla ilişkilerini yapmaya devam ediyor.

Marka Yönetimi dersimin son haftasına Konya’nın karnesinde marka değeri yüksek notlara sahip markası Adese konuk oldu. Aslında parmaklarında marifetleri çok olan biri konuk oldu. Sadece Adese Genel Müdür Yardımcısı değil, Elite reklam ajansı sorumlusu, Konya Reklamcılar Derneği Başkan Yardımcısı Ahmet İzgi’ydi konuğumuz. Sözde değil özde marka Adese’nin 1994’ten bu yana izlediği yolculuğu anlatan Ahmet İzgi, öğrencilerime iletişimci olmanın fark edilmemiş püf noktalarını keyifli bir sunuşla aktardı.

Marka Yönetiminde bizimle birlikte olan ve öğrencilerime işin püf noktalarını anlatan tüm yöneticilere teşekkür ediyorum. Öğrencilerin mezuniyetten sonra mesajı alıp almadıklarını göreceğiz. Umarım hepsi iyi bir iletişimci olurlar. Firmalarımızın, reklam ajanslarımızın, özel ve kamu kuruluşlarımızın hepsinin iyi iletişimciye çok ihtiyaçları var çünkü.   
 

Spor Ambalajı 6 Molada Değişti!

Süper Lig naklen yayın ihalesi 6 mola sonucunda eski sahibine gitti. Digitürk’ün alması daha iyi oldu. Bir Digitürk kullanıcısı olarak başka birine gitseydi yeniden karar vermek stresine gireceğim için hoşuma gitmeyecekti. Kişisel düşüncemin ötesinde futbol ürününün gelişimi açısından iyi oldu. İlk defa böyle bir mücadele sonucunda naklen yayın sahibini buldu. Spor pazarlaması açısından bir dönüm noktası. Bu dönüm noktası daha ilk açıklamalarda kendini gösteriyor. Niş pazarlama kanalı olan Digitürk Genel Müdürü Ertan Özerdem artık hemen herkesin tanıdığı bir ünlü haline de geldi. Yok şöyle kararlıydı. Yok şöyle hissetmişti. Aferin ona gibi…


Türk futbol ürünü de dünyada 6.değerli ürün haline geliyor bu rakamlar sayesinde. 163 milyondan 424 milyon dolara çıkmış olması olayın dönüm noktası olmasını sağlıyor. İngiltere’de 1,2 milyar dolar değerinde olan futbol seyretme bedeli bizim 4 katımız değerinde. İngiltere’yle yaklaştık 7 kat fark varken 4 kat farka düşürdük bu ihale sayesinde. Ürün mü değerli? Telekomun taktiği mi? Digitürk’ün kararlılığı mı? Bilemiyoruz. Benim için özellikle spor pazarlaması üzerine kitap yazmış biri olarak sporun paketini değiştirecek bir değişim olması çok önemli. Digitürk’ün, futbol takımlarının, federasyonun spor pazarlama hamlelerini göreceğiz bundan sonra. Reklam ajansları, firmalar, futbol takımları bu konuda çalışacak insan kaynaklarına ihtiyaç duyacaklar. Benden size tavsiye.
 

Pegasus’da Olmasa Ucuza Uçamayacaktık!

Otobüs Şirketleri de rekabet etmeye yanaşmayacaklardı. Öyle değil mi? Şimdi geldiğimiz nokta havadan gitmek karadan gitmekten neredeyse daha ucuz. Kimin sayesinde? Kesinlikle Pegasus’un sayesinde. Rekabeti öğrettiği için Pegasus’a çok teşekkür etmemiz lazım. Gördüğünüz gibi yine iletişimini sürdürüyor. Sürdürülebilir iletişimle kim kazanıyor? Kendisi de siz de!

 

 

SÜTAŞKI 35.yıl

Mutlaka seyretmişsinizdir. Candan Erçetin’in muhteşem sesiyle 1973’lerin Fransızca parçasını 35.yıl kutlaması için uyarlayan Sütaşkı reklam filmini. Hakikaten muhteşem bir iş olmuş. Çok beğendim. 

Süt Aşkı çok iddialı bir konsept değil mi? Kim söyleyebilir? Evet. Bildiniz. Pazar lideri söyleyebilir. Sütaş ben pazar lideriyim diyor bu jingle reklam filmiyle. Bunu daha güçsüz bir firma deseydi ne olurdu? Pazar liderinin işine gelirdi değil mi?

Pazar lideri olmayanlara duyurulur. Pazar lideriymiş gibi reklam yapmaya kalkmayın. Lider olun ondan sonra bu tür reklam yapın.

Bu reklam Candan Erçetin’in sesiyle kendini tekrar seyrettirme gücü elde etmiş. Bu tür yıl dönümü kutlamaları, imaj reklamları için çok uygun bir reklam formatı olmuş. Büyük olduğunu göstermek ve reklamı yeniden seyrettirebilmek için biçilmiş reklam formatı.

Siz müziği düşünün ben Sütaşkının sözlerini vereyim.

Sütü seven insanlar için

Tutkuyla çalışırız

Doğal lezzet istenince

Mutluluktan uçarız

Sütü seven nesiller için

Dere tepe aşarız

Sakın şaşırma görünce

Her yere ulaşırız

Bizler bu işi görev edindik

İyiliği sağlığı size getirdik

Hepsi taze hepsi harika

Yıllardır süt aşkıyla Sütaş’tan sana

Süt aşkı bu süt aşkı bu

35 yıldır Sütaşkıyla

Bizim reklamcılarımıza, reklam metin yazarlarımıza ithaf ediyorum.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.
4 Yorum