DKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürdoğan:

DKİB Yönetim Kurulu Başkanı Gürdoğan:

"Türkiye'nin jeostratejik konumunun da sağladığı imkanlardan faydalanarak, bölgenin önemli bir uluslararası ticaret ve lojistik üssü olabilmesi için küresel ticaret rotalarının en kritik tesisi olan limanlara yatırım yapması gerekir"

TRABZON (AA) - Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği (DKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan, Türkiye'nin jeostratejik konumunun da sağladığı imkanlardan faydalanarak, bölgenin önemli bir uluslararası ticaret ve lojistik üssü olabilmesi için küresel ticaret rotalarının en kritik tesisi olan limanlara yatırım yapması gerektiğini belirtti.

Gürdoğan, yazılı açıklamasında, Gürcistan hükümetinin Çin hükümeti ile yaptığı iş birliği kapsamında Gürcistan'da Karadeniz kıyısında projelendirilen ve 4 yıl içinde tamamlanması planlanan Anaklia Limanı'nın Çin ve Avrupa arasında önemli bir kargo taşımacılık terminali olmasının hedeflendiğini ifade etti.

Avrupa Birliği'nin de desteklediği projeyle oluşturulacak bu hattın, Avrupa ile Çin'i Karadeniz üzerinden bağlayacağına dikkati çeken Gürdoğan, Karadeniz'in doğu kenarında yer alan ve Türkiye sınırından sadece 150 kilometre uzakta kurulacak limana Doğu Karadeniz'in demiryoluyla bağlanmasının büyük önem taşıdığını vurguladı.

Planlanan yeni İpek Yolu Projesi ile Çin'den limana 10 günde ulaşması beklenen malların, buradan 7 gün içerisinde Avrupa ülkelerine transfer edilebilmesinin öngörüldüğünü belirten Gürdoğan, şöyle devam etti:

"Planlanan projeye Türkiye'nin, bölgemiz üzerinden demiryolu ağıyla bağlantısının sağlanması durumunda, iş birliği imkanları gelişerek Çin ve Avrupa arasındaki yük trafiği daha etkin şekilde işleyecektir. Ayrıca Tiflis-Bakü hattı doğrultusunda sevkiyatlarda kullanılan Hazar Denizi'nin olumsuz hava şartlarında kullanılamaması nedeniyle sevkiyatlar aksamakta, bazen 15-20 güne uzanan beklemeler oluşabilmektedir. Bunun da önlenmesi açısından Hazar Denizi, Kazakistan ve Türkmenistan hattında daha etkin ve fırtına ile olumsuz hava şartlarında çalışabilecek bir sistemin kurulması, buna uygun gemilerin bu hatta çalıştırılması gerekmektedir."

Gürdoğan, Türkiye'nin bir an önce bu hatta oluşturulan projelere entegre olmanın yollarını araştırması ve gerekli katılım için altyapı çalışmalarını başlatması gerektiğini kaydetti. Aksi taktirde Türkiye ve Doğu Karadeniz'in, yanı başındaki uluslararası lojistik cazibe ağlarından yoksun olacağını savunarak, şunları belirtti:

"Türkiye'nin jeostratejik konumunun da sağladığı imkanlardan faydalanarak, bölgenin önemli bir uluslararası ticaret ve lojistik üssü olabilmesi için küresel ticaret rotalarının en kritik tesisi olan limanlara yatırım yapması gerekir. Bölgede yeni derin deniz limanları oluşturmak, gerekli altyapıyı tesis etmek noktasında ülkemizin elini çabuk tutması önemli. Gürcistan'ın söz konusu liman ve demiryolu bağlantısı sayesinde Çin'e 10 günde ulaşılabileceği proje ve ortaya çıkacak potansiyelden pay alabilmek için Batum demiryoluna Türkiye'den bağlantı verilmesi büyük önem arz etmektedir. Bu kapsamda Doğu Karadeniz'in lojistik açısından acilen ülkemizin gelecek planlarına ve uluslararası lojistik ağına demiryolu bağlantısı ile dahil edilmesinde çok büyük fırsat ve yarar öngörülmektedir."

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :