'Diabet yaşam biçimi olmalıdır'

'Diabet yaşam biçimi olmalıdır'

Türkiye Diabet Cemiyeti Konya Şubesi 14 Kasım Dünya Diabet Günü nedeniyle bir dizi etkinlik düzenledi.

Türkiye Diabet Cemiyeti Konya Şubesi 14 Kasım Dünya Diabet Günü nedeniyle bir dizi etkinlik düzenledi. Etkinlikler kapsamında Zafer’den Atatürk Anıtı’na kadar yürüyen grup daha sonra saat 14’te Konya Ticaret Odası’nda Diabeti anlamak ve kontrol altına almak konulu bir konferans verdi.

14 Kasım Dünya Diabet Günü çerçevesinde yürüyen grup Zafer’den Atatürk Anıtı’na kadar yürüyen grup Anıta çelenk bıraktıktan sonra olaysız şekilde dağıldı. Yürüyüş başlangıcında konuşma yapan Türkiye Diabet Cemiyeti Konya Şubesi Başkanı Doçent Doktor Sait Gönen, bu günün diabet hastalığının erken tespit edilmesi bir çağrı günü olduğunu söyledi. Dünyada 246 milyon, Türkiye’de ise 6 milyon insanın diabet hastası olduğunu kaydeden Gönen, “Ailesinde şeker hastası olanlar, şişman olanlar, oturgan hayat yaşayanlar, şeker toleransı bozulmuş kişiler, kanıda yüksek insülin, ve ani şeker düşüklükleri saptananlar ve büyük damar olanlar kontrole gitmelidir. Bizde Konya şubesi olarak Konya halkından bu uyarılara kulak vermelerini istiyor ve diyoruz ki: Diabeti anlayalım ve kontrol altına alalım diyoruz. Bu yürüyüşümüzü Konya- Karaman Tabip Odası başkanı, Türk Diabet Cemiyeti Konya Şubesi üyeleri ve diabet hastalarının katılımı ile gerçekleştireceğiz. Bugün ayrıca diabetin çocuk ve gençlerde daha sık görülen formu olan ve yaşam boyu insülin kullanan Tip 1 DM’ler için ödüllü Dünya Diyabet Gününe Destek Koşusu düzenleyeceğiz. Koşuda dereceye girenlere KTO’ da düzenlenecek konferansta ödülleri verilecek. Ayrıca bugün ve yarın dâhil olmak üzere cemiyetimizde ve vatandaşların yoğun olduğu bazı alış veriş merkezlerinde ücretsiz kan şekeri ölçümü ve göz muayenesi yapılacak” dedi. Yürüyüşten sonra saat 14’te KTO’ da Konya Valisi Aydın Nezih Doğan, Vali yardımcısı Nevzat Dalkıran, İl Sağlık Müdürü Hasan Küçükkendirci’nin davetli olarak, Türkiye Diabet Cemiyeti Konya Şubesi Başkanı Sait Gönen’in, S.Ü Meram Tıp Fakültesi Nefroloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nedim Yılmaz Selçuk’un diabet ve böbrek, S.Ü Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kurtuluş Özdemir Diabet ve Kalp, S.Ü Meram Tıp Fakültesi Çocuk Endokrinoloji ve Metabolizma Ana Bilim Dalı Başkanı Doçent Doktor Emre Atabek Çocuklarda Obezite ve Diyabet konulu katılımlarıyla konferans verildi. Konferansın açılış konuşmasını ve Diabet de tanı ve tedavi konulu bir konferans veren Sait Gönen, diabetin tarihinden bahsetti. Diyabetin ilk olarak Yunanca’da kullanıldığını söyleyen Gönen, “Diabeti sağlık değil, yaşam biçimi olarak görmeliyiz. Biz bunu böyle görmezsek hastalığa karşı her zaman bir adım geride başlarız” dedi. Konferansın kapanış konuşmasını yapan Vali Aydın Nezih Doğan, Türkiye’nin sağlık açısından dünyanın en iyisi olmasa da en iyisi olma yolunda emin adımlarla yürüdüğünü söyledi. Konya’nında bu alanda en iyi şekilde ilerlediğini kaydeden Doğan, açılan tıp fakültelerinin gelişmenin kanıtı olduğunu kaydetti.

Yaşar Sarı- Memleket