Dacia 'en hızlı büyüyen marka'

Dacia 'en hızlı büyüyen marka'

Dacia'nın global satış adetlerinde, Türkiye dünya sıralamasında 6., Avrupa ülkeleri sıralamasında ise 4. sırada yer alıyor.

Dacia markası ise kaydettiği toplam pazarda kaydettiği 28 bin 964 adet satış ile 2012 yılında en hızlı büyüyen marka oldu. 2011 yılında %2,5 olan pazar payı 2012 yılında %3,7'ye yükseltti. Dacia, marka sıralamasında 8. sırada yerini almayı başardı. 27 bin 666 adet binek araç satışı ile binek otomobil pazarından 5% pay elde etti ve 8. sırada yer aldı.

Dacia markasının ezber bozan modeli Duster, 2012 yılını SUV segment 2. si olarak tamamladı. 2011 yılında 13,4% olan segment payını 15,4% 'e yükseltti. SUV diesel segmentinde ise 27% segment payı ile 1.liğe yerleşti.

Aralık 2012'de satışa sunulan ve Dacia markasının yeni tasarım kimliğinin ilk temsilcileri olan Yeni Sandero ve Yeni Sandero Stepway ile birlikte Sandero aralık ayında 1827 adet gerçekleştirerek dizel B2 segmentinin liderliğine yerleşti. Sandero toplam 9 bin 008 adet satış ile dizel B2 segmentinde yıllık toplamda 3.sü oldu.

 

2013 yılında satılacak Dacia modellerinin %70'i 1 yaşının altında olacak.