Citroen daralmayı fırsata çevirdi

Citroen daralmayı fırsata çevirdi

Citroen, 2012'de yüzde 10 daralan otomotiv pazarında hem büyüdü hem 8'inci sıraya yükseldi

Citroen Genel Müdürü Tatoğlu, bu yıl da 34 binlik satış ve yüzde 4.4 pay hedeflediklerini söyledi.

Türkiye otomotiv pazarı, rekorla kapanan 2011'in ardından 'istikrarlı' bir seneyi geride bıraktı. Yüzde 10 daralan pazar, buna rağmen yaklaşık 778 bin adetle Türkiye tarihinin en büyük ikinci satış rakamına ulaştı.

Pazar daralmasa da bunu fırsata çeviren markalar da yok değil. Bu markaların en önemlilerinden olan Citroen, küçük bir farkla da olsa 2011'deki performansını geçmeyi başardı.

SIRALAMADA BİR BASAMAK YÜKSELDİ

2011'de 30 bin 439 otomobil ve hafif ticari araç satarak yılı 9'uncu marka olarak tamamlayan Fransız üretici, 2012'de büyümeyi başardı.

Citroen, geçtiğimiz yıl 30 bin 544 araçla hem satışlarını artırmış oldu hem de daralan pazarda bir sıra kazanarak yılı 8'inci marka olarak tamamladı. Satışlardaki en dikkat çekici unsur ise, markanın tamamına yakınını Türkiye'de ürettiği hafif ticari satışlarının yüzde 50'nin üzerinde payının olması.

PAZAR İSTİKRAR KAZANDI

Markanın son durumunu değerlendiren Genel Müdür Bahattin Tatoğlu, son dönemde pazarın, önceki yıllara göre daha istikrarlı bir yapıya kavuştuğunu söyledi. Tatoğlu, asıl önemli konunun, son 5 yıldır büyük oranlarla büyüyen pazarda, ciddi düşüşlerin görülmemesi olduğunu vurguladı.

2000 yılındaki 600 binlik pazarı hatırlatan Tatoğlu, "Ardından 2001'de pazar 173 bine gerilemişti. Dolayısıyla 2011'deki 850 binlik pazarın ardından geçtiğimiz yıl 780 bine gerileyen pazar istikrar açısından iyiye işaret" dedi.

HEDEF 34 BİN

Ülke ekonomisi ve faiz oranlarındaki iyileşmenin daralmayı sınırlı tuttuğunu ifade eden Bahattin Tatoğlu, Citroen olarak 2012'yi yaklaşık yüzde 4'lük payla kapattıklarını kaydetti.

2013 öngörülerini de paylaşan Tatoğlu, şunları söyledi: "Bu yıl 780-800 bin adetlik bir pazar beklentimiz var. Bu doğrultuda, 2013'te Pazar geçtiğimiz yılla benzer bir şekilde gelişecek. Bu yıl Citroen olarak satışlarımızı yine artırmayı planlıyoruz. Yılsonu satış hedefimiz 34 bin. Bu sayede payımız da yüzde 4.4'e gelecek."

1.2 LT'LİK BENZİNLİ BÜYÜME GETİRECEK

Citroen Genel Müdürü Tatoğlu, "Sabit kalmasını öngördüğünüz bir pazarda nasıl büyüyeceksiniz" sorumuza da yanıt verdi.

Tatoğlu, "Markamızın bu yıl en önemli konusu, Kasım 2012'de lansmanını yaptığımız C-Elysee. Satışa sunulduğundan bu yana iyi bir performans gösteren bu araç, satışlara önemli bir katkı sağlayacağını düşündüğümüz 1.2 litrelik benzinli versiyonuyla satışa sunuluyor. Ayrıca C3 Picasso bu yıl makyajlanacak ve C4 Picasso yenilenecek" dedi.