"Proje müfredat" uygulanan İHL'nin sınavlardaki başarısı

"Proje müfredat" uygulanan İHL'nin sınavlardaki başarısı

Milli Eğitim Bakanlığınca geçen yıl proje okul kapsamına alınarak, fen ve sosyal bilimler liselerinin müfredatı uygulanan Tevfik İleri Anadolu İmam Hatip Lisesinin öğrencileri, TEOG ve YGS ile TÜBİTAK projelerindeki başarılarıyla dikkati çekiyor

ANKARA (AA) - SEFA ŞAHİN - Milli Eğitim Bakanlığınca geçen yıl proje okulu kapsamına alınarak, fen ve sosyal bilimler liselerinin müfredatı uygulanmaya başlanan Tevfik İleri Anadolu İmam Hatip Lisesi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG), Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve TÜBİTAK projelerinde gösterilen başarılarla ön plana çıkıyor.

Tevfik İleri Anadolu İmam Hatip Lisesinde yapılan çalışmalar hakkında AA muhabirine bilgi veren Okul Müdürü Muhammed Fatih Zengin, proje okulu özelliği ve katsayı engelinin kalkmasıyla okulun akademik başarısının her geçen yıl arttığını vurguladı.

Zengin, geçen yıl proje okulu kapsamına alınan okulda, fen ve sosyal bilimler liselerinin müfredatının uygulanmaya başladığını belirtti.

Okulun, Türkiye'de 1951'de açılan ilk 7 imam hatip lisesinden biri olduğu bilgisini veren Zengin, "Bu süreçte TEOG, YGS ve LYS alanlarında ortalamalarını her sene arttırmakta. Bu sene ilk bine öğrenci sokarak geçmişindeki güzel günlerine tekrar dönmüştür. Bu kapsamda sadece akademik anlamda değil, sanatsal, kültürel başarılar da elde etmektedir. Amacımız bu başarıyı daha yükseklere taşımak ve Türkiye'nin akademik anlamda ilk 10 okulundan birisi haline dönmektir." diye konuştu.

Zengin, "TÜBİTAK 2204 Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması"na bu sene ilk defa katıldıklarını belirterek, okulun matematik alanında hazırladığı "Noktalı Alan ve Hacim Formülü" projesinin bölge ikinciliği kazandığını, bunun öğrencilerin sayısal alandaki başarı ve hayal dünyalarının gelişmesine katkı sağladığını dile getirdi.

- "Samsun ve Mersin'de YGS kampı yaptık"

Okulun Matematik Öğretmeni Seyid Dönmez de, YGS, LYS için 450 öğrencinin 8 Ağustos'tan beri ciddi bir hazırlık süreci geçirdiğini belirterek, Samsun ve Mersin'de öğrencilerle YGS kampı yaptıklarını bildirdi.

Dönmez, "Sınavdan 15 gün önce öğrencilerimizi okulda tekrar bir kampa aldık. Tüm alanlarda ciddi artışlar var. Kursu 2 yıldır yapıyoruz. Kurs ile okulun YGS ortalaması 30 puanın üzerinde arttı." dedi.

Bu başarının kendileri için yeterli olmadığını ifade eden Dönmez, "Bu memleket, bu okul en iyisini hak ediyor. İnşallah yeri ve zamanı geldiğinde çok daha güzel başarılar sağlayacağız. Ankara'da sayısal ağırlıklı liselerin en yüksek sınav derecesi 600. Bizim okulumuz imam hatip lisesi ama buna rağmen ilk 10 ve 10 binde başarılarımız var. Aslında bu tesadüf değil. 2 yıldır düşünce ve eylem anlamında bunun bir hazırlık süreci var." diye konuştu.

- TÜBİTAK yarışmalarında dereceler

Öte yandan, TÜBİTAK'ın "48. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması"na iki projeyle katılan okul, bölge dereceleri de kazandı.

Felsefe öğretmeni Ayşegül Çemek'in rehberliğinde, sosyoloji alanında "Kazan İlçesinin 15 Temmuz Darbe Girişimindeki Rolü ve Kahraman Unvanını Alması" projesi hazırlayan okul, bu çalışma ile bölge birinciliği kazandı.

TÜBİTAK'ın yarışmasına "Noktalı Alan ve Hacim Formülü" projesi ile Matematik Öğretmeni Şeyma Avcı önderliğinde katılan okul bölge ikinciliği de elde etti.

11'inci sınıf öğrencisi Sena Nur Özcan projeye ilişkin, "İmam hatip lisesi olarak tek biz vardık. Diğer okul Ankara Fen Lisesiydi. Biz burada şunu gösterdik; 'İmam hatiplerden her alanda kendini geliştirmiş öğrenci çıkabilir.' Dini bilgiyi bilmek, bizim asli görevimiz ama hayatın her alanında olmamız gerektiğini düşünüyorum." dedi.

- TEOG ikincisi çıktı

12'inci sınıf öğrencisi Mehmet Şansal ise YGS-2'de 817'nci olduğunu, matematikte bir yanlış yaptığını belirterek, ODTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümüne girmeyi hedeflediğini söyledi.

Şansal, "Ülkemizin savunma sanayisinde eksiklikleri beni bu mesleğe yönlendirdi. Yerli bir sisteme ihtiyacımız var. Bu sistemi geliştirmek için de ülkemizin dinine, vatanına bağlı mühendislere ihtiyacı var. Bu konuda birkaç arkadaşımla bu alana yoğunlaşmayı tercih ettik." diye konuştu.

8'inci sınıf öğrencisi Meryem Uzun ise TEOG'da Türkiye genelinde ikinci olanlar arasında yer alırken, 12'nci sınıf öğrencisi Seda Güvendi ise YGS-1'de 257'nci oldu.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Önceki ve Sonraki Haberler