"Kardeşliğe Evet Yürüyüşü"

Ankara'dan 22 Şubat'ta yürüyüş başlatan Serüven Derneği üyeleri, 398 kilometre katederek Bursa'ya geldi- Dernek Başkanı Gören: - "Yürüyüşümüzün amacı, Çanakkale'den 15 Temmuz'a ve El Bab'a kadar ülke ve bayrak uğruna canını veren aziz şehitlerimiz ile gaz

BURSA (AA) - Ankara'dan 22 Şubat'ta "Kardeşliğe Evet Yürüyüşü" başlatan Serüven Derneği üyeleri, Bursa'ya ulaştı.

Dernek Başkanı Salim Gören, yaptığı açıklamada, 10 şehri kapsayan bin 71 kilometrelik yürüyüşün 14. gününde olduklarını söyledi. 14 günde 398 kilometre yürüyerek Bursa'ya vardıklarını ifade eden Gören, "Bursa tabelasının hemen önündeyiz. Yaklaşık 10 kilometremiz daha var merkeze. Bursa'ya geldiğimizde 400 kilometreyi devirmiş olacağız. 600 binin üzerinde de adım attık. Sakatlandık, yorulduk ama asla ve asla yürüyüşten hedefimizden kopmadık, bir ekip ruhuyla hareket ettik." dedi.

Motorsuz taşıta dahi binmediklerini dile getiren Gören, "Ankara'dan çıktık çıkalı, 'Bisiklet dahi herhangi bir taşıta binmeyeceğiz' diye yemin ettik. Yürüyüşümüzün amacı, Çanakkale'den 15 Temmuz'a ve El Bab'a kadar ülke ve bayrak uğruna canını veren aziz şehitlerimiz ile gazilerimize selam durmaktır." diye konuştu.

Gören, yolda çadırlarda konakladıklarını aktararak, şunları belirtti:

"Cami imamlarıyla, köy muhtarlarıyla, belediye başkanlarıyla, kaymakamlarımızla, yeri geliyor vekillerimizle, tır şoförlerimizle, uzun yollarda seyahat eden araç sürücülerimizle, bahçelerinden topladıkları meyveleri satan teyzelerimizle, tarlalarda çalışan ninelerimizle, traktöründe günün sabahına bereket duasıyla çıkan çiftçi amcalarımızla selamlaşıyoruz. Adeta Anadolu'yu karış karış, memleket memleket, köy köy, kasaba kasaba dolaşıyoruz, kucaklaşıyoruz."

- "Kardeşliğe Evet sözümüz hiçbir zaman raflara kaldırılmasın istiyoruz"

Gören, 16 Nisan'daki referandumda ülkenin geleceğine dair bir oylama yapacağını dile getirerek, şöyle devam etti:

"(Evet) veya 'Hayır' diyenler olacak. Mesajımız kardeşliğin en ön planda yer almasıdır. 'Kardeşliğe Evet' sözümüz hiçbir zaman raflara kaldırılmasın istiyoruz. Çünkü 1980'li yılları bu ülke yaşadı. O günlerde sağ-sol diye ayrılan insanlar bugün kol kola aynı kahvehanede oturabiliyor, aynı apartmanda komşu olabiliyor. Bu da bir süreç. Bu süreçte lütfen bütün vatandaşlarımız farklı görüşlerde de olsa kardeşiz. İnsanlar birbirlerini kırmadan, incitmeden, küsmeden aynı masada demokrasinin gereği fikirlerini ifade ettikten sonra kardeşçe kalkmalılar. Biz bunun için yürüyoruz."

Gören, 19 Mart Pazar günü İstanbul'da olmayı planladıklarını anlatarak, "Cumartesi günü Bursa'dan çıkış yapacağız. Yalova'dan sonra Osmangazi Köprüsü'nden yaya olarak geçmeyi planlıyoruz. Ondan sonra İstanbul'da 19 Mart Pazar günü tam 15.07'de tüm şehitlerimize selam duracağız. Şehit yakınlarımızla, gazilerimizle buluşacağız. Sonrasında da 1071 kilometreyi tamamlamak üzere Ankara'ya dönüş yoluna geçmiş olacağız." dedi.