• BIST 103.200
  • Altın 197,070
  • Dolar 4,7083
  • Euro 5,4926
  • Konya 26 °C
  • AK Parti'nin 27. dönem milletvekili aday listesi
  • MHP 27. dönem MV aday listesi açıklandı (Tüm liste)
  • 24 Haziran'da nasıl oy kullanılacak? Oylar nasıl sayılacak? Yeni sistemle ilgili bilinmeyenler
  • AK Parti'nin 27. dönem milletvekili aday listesi
  • MHP 27. dönem MV aday listesi açıklandı (Tüm liste)
  • 24 Haziran'da nasıl oy kullanılacak? Oylar nasıl sayılacak? Yeni sistemle ilgili bilinmeyenler

Hopi'den Sevgililer Günü alışveriş istatistikleri

Hopi'den Sevgililer Günü alışveriş istatistikleri
Hopi, 27 Ocak-14 Şubat tarihleri arası istatistiklerine göre Sevgililer Günü alışverişinde 30 yaş üstü kişiler çoğunluğu oluştururken, erkeklerin yüzde 38'i, kadınların ise yüzde 58'i sevgililerine hediye aldı

İSTANBUL (AA) - Hopi, Sevgililer Günü alışveriş istatistiklerini açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hopi, 27 Ocak-14 Şubat istatistiklerine göre Sevgililer Günü alışverişinde 30 yaş üstü kişiler çoğunluğu oluştururken, erkeklerin yüzde 38'i, kadınların ise yüzde 58'i sevgililerine hediye aldı.

Hem kadınlar hem de erkekler için en favori hediye tercihi ayakkabı olurken her 4 kişiden biri sevgilisine ayakkabı hediye etti. Hediye alışverişlerini son dakikaya bırakan kadınlar gömlek almayı tercih ederken, bu tercih erkekler tarafından sevilmedi. Erkeklerin en fazla değiştirdiği ya da iade ettiği ürün gömlek oldu. Kadınlarda ise değişimin lideri spor ayakkabı ve çanta oldu. Kadınlar kendilerine alınan spor ayakkabıları stilettolara oranla daha çok değiştirdi.

Hopi'nin istatistiklere göre Sevgililer Günü'nde en çok hediye alanları yüzde 45 oran ile 30-40 yaş grubu oluşturdu. 40 yaş üstü, Sevgililer Günü kutlamasında yüzde 25 ile ikinci sırada yer alırken, 20-30 yaş grubu üçüncü sırada yer aldı. 20 yaş altındaki gençlerin ise yalnızca yüzde 2’si sevgilisine hediye aldı.

İstatistiklere göre, kadınlar sevgililerine daha fazla hediye alırken erkekler hediyeye kadınlardan daha fazla para harcadı. Hediye değişim oranlarına bakıldığında ise kadınların hediyede beklentiyi karşılamakta daha yetersiz kaldığı ortaya çıktı. İstatistiklere göre erkekler, kadınlara oranla daha fazla hediye değişimi yaptı.

Kadın ve erkeklerin yüzde 45'i alışverişlerini son haftaya bıraktı. Son dakikacı kadınların yüzde 24’ünün tercihi akla gelen en klasik hediyelerden biri olan gömlek oldu. Ancak istatistiklere göre erkekler gömlek hediyesinden memnun kalmadı, erkeklerin en çok değiştirdiği ürün gömlek olurken çiçekli gömlekler değişimde ilk sırada yer aldı.

Kadınların hediye tercihlerinde gömleği sırasıyla kazak, pantolon ve çorap takip etti. İstatistiklere göre erkekler için alınacak en garanti hediye kol düğmesi oldu. Hediye alınan kol düğmelerinde değişim ya da iade olmadı.

Son dakikacı erkeklerin ilk tercihi ise şaşırtmayarak yüzde 16 ile parfüm oldu. Parfümden sonra erkekler en çok çanta ve ayakkabı hediye ederken kadınların en çok değiştirdiği 2 ürün de bunlar oldu. Kadınlar kendilerine alınan spor ayakkabıları stilettolara oranla daha çok değiştirdi. Kadınlar için alınacak en garanti hediyeler ise kozmetik ve bakım ürünleri olarak dikkati çekti. İstatistiklere göre kadınlar kozmetik ürünlerini hiç değiştirmedi.

- Ankaralılar parfüm, Samsunlular kazak aldı


İstanbul, Ankara ve İzmir'den sonra en çok Adana ve Antalya'da Sevgililer Günü hediyesi alındı. Bursa, Sevgililer Günü hediyesi olarak gömlek satın alırken Kayserililer pantolon, Samsunlular kazak, Ankaralılar ise parfümü tercih etti.

İstatistiklere göre büyük şehirlerde alınan hediyeler daha fazla değiştirildi ya da iade edildi. Kadınlarda hediyesine en sadık kalan il Manisa olarak dikkati çekerken Bilecikli erkeklerin de hediyelerinden en çok memnun kalanlar olduğu görüldü.

Sevgililer Günü için tatili tercih eden çiftlerin seyahat harcamalarını ise erkekler üstlendi. Uçak bileti ve tatil alışverişlerinde en çok tercih edilen ülke aşıklar şehri Paris değil yüzde 10 ile Almanya oldu. Almanya'yı yüzde 9 ile Yunanistan, yüzde 6 Fransa ve yüzde 6 İtalya takip etti.

Erkekler sevgili ve eşlerine hediye olarak yüzde 42 ile hazır giyim, yüzde 31 ayakkabı, yüzde 13 aksesuar, yüzde 12 çanta almayı tercih ederken, çantayı kozmetik ve ev ürünleri izledi. Kadınların ise yüzde 62'si hazır giyim, yüzde 25'i aksesuar, yüzde 23'ü ayakkabı alırken bu ürünleri çanta, ev ürünleri ve kozmetik takip etti. Elektronik ürünler hem kadınlar hem de erkeklerin hediye tercihlerinde yüzde 1 ile son sırada kaldı. Toplamda her 4 kişiden biri eşine veya sevgilisine ayakkabı hediye etti.

AA

Kaynak: Haber Kaynağı
Etiketler:
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2008 Memleket | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0332 352 16 16 | Faks : 0332 352 11 66 | Haber Scripti: CM Bilişim