Değişimi mutlaka yaşamalıyız

Değişimi mutlaka yaşamalıyız

ASKON Konya Şube Başkan Yardımcısı Tuncay Temiz, "Firma olarak değişimi her şeyiyle mutlaka yaşamalıyız. Kesinlikle değişimi seyreden olmamalıyız" dedi

Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) Konya Şubesi, Pazartesi Sohbetleri'nde bu hafta ASKON Konya Şube Başkan Yardımcısı ve Post Ajans Yöneticisi Tuncay Temiz, 'Başarıya Ulaşmak' isimli sunumu ile katılımcıları bilgilendirdi. ASKON Konya Şubesi'nde gerçekleşen toplantıda açılış konuşmasını yapan ASKON Konya Şube Başkanı Yakup Yıldırım, "Her hafta olduğu gibi bu haftada önemli bir konu hakkında bilgiler alacağız. Bu hafta yönetim kurulu üyemiz Tuncay Temiz bey, bizlere başarıya ulaşma noktasında bilgiler verecektir. Kendilerine teşekkür ediyoruz. ASKON olarak bu tür faaliyetler ile önemli bilgilere erişmeye devam edeceğiz" diye konuştu. Açılış konuşmasının ardından Tuncay Temiz, 'Başarıya Ulaşmak' isimli sunumunu katılımcılara aktardı. Firmaların yüksek pazar payına önem vermesine dikkat çeken Temiz, "Önemli olan bir dönem değil her dönem pazara hakim olmak, pazarda istikrarı sürdürmektir. İstikrar olmazsa, rakipleriniz liderliğinizi elinizden alır, pazardan sizi siler" dedi.

BAŞARIYI ÜRETİM DEĞİL SATIŞ BELİRLER

Başarının yüksek üretimle değil, satışla olduğunun altını çizen Temiz, işletmelerin asli görevinin ürün oluşturmak değil, müşteri oluşturmak olduğuna dikkat çekti. Asıl işverenin müşteri olduğunu vurgulayan Temiz, "Müşteriyle dostluk önemlidir. Müşteri dostluk için, ilgi, saygı ve daha fazla zaman ister. Müşteri memnuniyeti için gülümseme, hediye, ilgi, nezaket, zaman ayırma gibi kavramlar önemlidir" diye konuştu.

DEĞİMİŞİ SEYREDEN OLMAYIN

Firmaların değişimi takip etmesinin olmazsa olmaz olduğunu da aktaran Temiz, şunları kaydetti: "Firma olarak değişimi mutlaka yaşamalıyız. Değişimi her alanda yaşamalıyız. Değişimi yönetmeliyiz de aynı zamanda. Değişim olmazsa, firmalarda sürdürülebilirlik, kalite ve istikrar azalır. Değişimi mutlaka yaşamalıyız. En önemlisi değişimi sadece seyreden olmamalıyız." Başarının formüllerini de sıralayan Temiz, ürün iyi olursa, fiyat iyi olursa, konum iyi olursa, satış çabaları iyi olursa başarının geleceğini sözlerine ekledi. Program soru-cevap şeklinde devam etti.