"ABD'nin kapıları franchise fuarıyla Türk markalarına açılacak"

"ABD'nin kapıları franchise fuarıyla Türk markalarına açılacak"

Girişimci ve markalara fırsatlar sunan, 120 ülkeden 450'yi aşkın markanın katıldığı International Franchise Expo, 15-17 Haziran'da New York'ta düzenlenecek- Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü Helvacıoğlu:- "International Franchise Expo'yu Türk markalarının

İSTANBUL (AA) - Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu, 15-17 Haziran'da New York'ta düzenlenecek International Franchise Expo'nun ABD'nin kapılarını Türk markalara açacağını söyledi.

Fuarla ilgili Steigenberger Otelde düzenlenen tanıtım ve bilgilendirme toplantısında konuşan Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü Helvacıoğlu, fuarın, metrekare ve katılımcı sayısı olarak Amerika'nın en büyük franchise fuarı olma özelliği taşıdığını söyledi.

Helvacıoğlu, "International Franchise Expo'yu Türk markalarının ABD'ye açılan kapısı olarak değerlendiriyoruz. Yani ABD'nin kapıları bu fuar ile Türk markalarına açılacak." dedi.

Fuara dünyanın çok sayıda ülkesinden her sektörden markaların katılacağını dile getiren Helvacıoğlu, "Etkinlik, dünya markaları ile tanışmak, franchise sistemleri hakkında bilgi edinmek, network kurmak ve aynı zamanda küresel rekabet ortamında büyümek isteyen katılımcılara eşsiz bir platform sağlıyor." dedi.


- "120 ülkeden 450'yi aşkın marka katılıyor"


Medyafors Fuarcılık Uluslararası İlişkiler Koordinatörü Ferzan Erem Escobedo, Medyafors Fuarcılık'ın 15-17 Haziran'da New York'ta düzenlenecek International Franchise Expo'nun Türkiye'deki tek yetkili temsilcisi olduğunu belirterek, "Etkinliğe, her sektörden, 120 ülkeden, 450'yi aşkın marka katılıyor. Girişimci ve markalara fırsatlar sunan fuarın bu yıl 25'incisi düzenlenecek." dedi.

Yetkililerle sağlanan anlaşma sayesinde Türk markalarının fuarda yerini alacağını dile getiren Escobedo, etkinliğin, 3 gün boyunca yatırımcılara ve markalara yüz yüze görüşme imkanı sunduğunu hatırlattı.


- "Türk markalarının ABD pazarına açılma şansı yüksek"


Escobedo, ABD, Avrupa ve Türkiye'deki franchise satışlara değinerek, ABD'de yaklaşık bin 500 şirketin 760 bin franchise ile hizmet verdiğini, gıda sektöründe franchise payının yüzde 40 olduğunu bildirdi.

Dünyada franchise ticaret hacminin 2 trilyon dolar olarak hesaplandığını dile getiren Escobedo, şu bilgileri verdi:

"Sadece ABD'deki hacim ise 1,5 trilyon dolar. ABD'de franchise istihdam insan kaynağı hacmi toplamı 18 milyon kişiye yaklaşmıştır. Kendi işini kurmak isteyen yatırımcılar franchise sistemini 20-30 yaş aralığında yoğun olarak düşünüyor. Dolayısıyla Türk markalarının franchise verme ve ABD pazarına açılma konularında şansı yüksek. ABD pazarı mutlaka girilmesi ve incelenmesi gereken bir pazar."


- "Amerika'da olmak gerçekten çok önemli"


Simit Sarayı Onursal Kurucu Başkanı Haluk Okutur, şirketin ABD'ye açılma sürecini anlatarak, "Amerika'da olmanın gerçekten çok önemli olduğunu biz başladıktan sonra daha iyi fark ettik. Orada olduğunuzda markanızın iitbarı daha da artıyor. Bir de ABD'nin önemli şehirlerinde ve caddelerinde olmak bizim için çok daha önemli oldu." dedi.

ABD'de ticari olarak da kazançlı çıktıklarını dile getiren Okutur, bu ülkeye girdikten sonra özgüvenlerinin de arttığını söyledi.

Okutur, Türk markalarının başta ABD olmak üzere dünyanın her yerine gitmesi gerektiğini kaydederek, bunu yapabilecek bütün her şeyi barındırdıklarını tek eksiğin cesaret olduğunu aktardı.

ABD'ye açılmak isteyen herkese yardımcı olabileceklerini aktaran Okutur, yurt dışında başarılı olmak için kendi değerlerinden vazgeçilmemesi gerektiğinin anlattı.

Etkinlikte, Türk marka yetkililerine fuarla ilgili bilgilendirici ve tanıtıcı konuşmalar gerçekleştirildi.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Önceki ve Sonraki Haberler