15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü

15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü

TSE Başkanı Korkmaz:- "Enstitümüz, tüketicilerimize rehberlik edecek yeni belgelendirme modellerini uygulamaya sokmaktadır. Bu şekilde, tüketicilerimize güvenli ve kaliteli tüketim konusunda yardımcı olmaya, yol göstermeye çalışmaktadır"

ANKARA (AA) - Türk Standardları Enstitüsü (TSE) Başkanı Sebahittin Korkmaz, "Enstitümüz, tüketicilerimize rehberlik edecek yeni belgelendirme modellerini uygulamaya sokmaktadır. Bu şekilde, tüketicilerimize güvenli ve kaliteli tüketim konusunda yardımcı olmaya, yol göstermeye çalışmaktadır." ifadelerini kullandı.

Korkmaz, 15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü dolayısıyla yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'de 1985 yılından itibaren kutlanmaya başlanan söz konusu günün tüm dünyada tüketici haklarının daha ileriye götürülmesi, haklar konusunda farkındalık oluşturulması ve tüketicinin bilinçlendirilmesi için önemli bir fırsat olduğunu belirtti.

TSE'nin temel görevlerinden birinin tüketicilerin ürün ve hizmet güvenliğini sağlamak olduğuna işaret eden Korkmaz, üretim ve tüketim faaliyetlerindeki karşılıklı ilişkide, imalatçının ve tüketicinin yararlarının korunmasında ve toplum için optimum faydanın elde edilmesinde standardizasyonun ve kalitenin öneminin büyük olduğunu kaydetti.

Standardizasyon ve kalite belgeleme sistemlerinin imalatçı ve tüketici arasındaki bağı güçlendiren, belirsizlikleri ortadan kaldıran önemli bir unsur olduğunu ifade eden Korkmaz, şöyle devam etti:

"TSE bir yandan standardizasyon çalışmalarıyla üreticilere ürünlerinin ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğu için rehberlik etmekte, diğer yandan da belgelendirme çalışmaları ve marka sistemiyle tüketicilere standartlara uygun, kaliteli ve güvenilir ürünler sunumunun teminatı görevini görmektedir. TSE tarafından belgelendirilen binlerce firmanın on binlerce ürünü üzerinde yer alan TSE markası, tüketiciler tarafından tanınmakta, bilinmekte, kalite ve güvenin garantisi olarak algılanmaktadır. Enstitümüz, standardizasyon ve uygunluk değerlendirme alanlarındaki 63 yıllık geçmişinden aldığı güçle, tüketicilerimize rehberlik edecek yeni belgelendirme modellerini ve hizmet alanlarını uygulamaya sokmaktadır. Bu şekilde, tüketicilerimize güvenli ve kaliteli tüketim konusunda yardımcı olmaya, yol göstermeye çalışmaktadır."

Hizmetleriyle hem tüketiciler hem üreticilerde kalite olgusunun yerleşmesine katkı sağlayan enstitünün aynı zamanda tüketici haklarını da koruma altına aldığını belirten Korkmaz, "TSE belgesi taşıyan bir ürün ya da hizmetle ilgili herhangi bir şikayeti olan tüketicilerin, web sayfamızdan (tse.org.tr) ya da 444 0 873 numaralı telefondan TSE’ye ulaşmaları mümkündür. TSE’ye iletilen şikayet konuları üreticilere aktarılmakta ve şikayetin giderilmesine yardımcı olunmaktadır." ifadelerini kullandı.

Korkmaz, TSE'nin tüketicilerin beklentilerine daha iyi cevap verebilmek amacıyla, tüm hizmetlerini mevzuat hükümleri ve akreditasyon gerekleri çerçevesinde, ulusal ve uluslararası standartlara uygun olarak, tarafsızlık, güvenilirlik ve gizlilik ilkeleri doğrultusunda daha hızlı gerçekleştirmeyi hedeflediğini kaydetti.

AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Önceki ve Sonraki Haberler