Küçük araba az yakar: Dizel motorlar, turbo sistemeleri, enjeksiyon ve hibrid motor teknolojileri sayesinde standart boydaki araçlar da artık küçük arabalar kadar tasarruflu çalışıyor
Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 1](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_1.jpg)
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 2](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_2.jpg)
Düz vites tasarruf sağlar: Geçmişte düz vitesli arabalar otomatiklere göre daha tasarruflu olsa da, otomatik şanzıman teknolojilerinde yapılan yenilikler otomatik arabaların da en az düz vitesli arabalar kadar tasarruflu olmasını sağlıyor.
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 3](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_3.jpg)
Arabalar eskidikçe daha çok yakar: Bakımları düzenli yapılan bir araç yıllar geçse de aynı oranda yakıt tüketmeye devam eder.
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 4](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_4.jpg)
Tasarruf için hava filtresini değiştirin: Karbüratörlü araçlar için doğru olan bu uygulama, enjeksiyonlu araçlarda geçerli değil. Hava filteresini değiştirmek motorun performansını artırsa da yakıt tüketimini azaltmıyor.
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 5](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_5.jpg)
Katkı maddeleri tasarruf sağlar: Yapılan testler akaryakıt katkı maddelerinin yakıt tasarrufu sağlamadığını ortaya koydu.
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 6](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_6.jpg)
Klima yerine camları açın: Bu inanış düşük hızlarda giderken doğruluğunu koruyor. Yavaş giderken klimanın motordan çaldığı 5-8 beygir gücü yakıt tüketimini artırırken camların açık olması aerodinami üzerinde etki yapmıyor. Ancak yüksek hızda giderken, açık camların yakıt tüketimi üzerindeki olumsuz etkisi klimadan daha fazla oluyor.
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 7](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_7.jpg)
Motorun ısınmasını beklemek gerekir: Eskiden arabaların ideal yakıt tüketimine ulaşabilmeleri için çalıştırıldıktan sonra motorlarının bir süre ısınması gerekiyordu. Ancak günümüz araçları çalıştırıldıktan hemen sonra yola çıkabilir ve yakıt tüketiminde bir fark olmaz.
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 8](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_8.jpg)
Rölantide beklemek daha iyidir: Bu yanılgıya göre hareket halinde değilken motoru durdurup yeniden başlatmak, aynı süre boyunca rölantide beklemekten daha çok benzin yakar. Ancak gerçekte rölantideki bir araç saatte 1-2 litre benzin harcar. Bu da 5 ila 10 liralık bir masraf anlamına geliyor.
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 9](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_9.jpg)
Bütün araçlar test edilir: Otomobil şirketleri tarafından üretilen tüm araçların yakıt tasarrufu için test edildiği düşünülse de, firmalar sadece 4 tonun altındaki taşıtları test ediyor.
![Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar 10](https://cdn.memleket.com.tr/gallery/1687_10.jpg)
Yüksek oktanlı benzin tüketimi azaltır: Aracınızın motoru yüksek oktanlı benzin için özel olarak üretilmemişse bu tarz yakıtları almanın bir faydası olmayacaktır.