Verem Savaş Haftası kutlanıyor
Her yıl 2 milyon insanın verem nedeniyle yaşamını yitiriyor.
Konya Veremle Savaş Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Erbil Koru, dünyada her yıl 2 milyon insanın verem hastalığı nedeniyle hayatını kaybettiğini söyledi.
Konya Veremle Savaş Derneği Başkanı Erbil Koru, yönetim kurulu üyeleri ile birlikte Verem Savaş Haftası nedeniyle düzenlediği basın toplantısında, veremin halk sağlığını tehdit eden sinsi ve çok bulaşıcı bir hastalık olduğunu belirtti. Koru, "Günümüzde dünya nüfusunun yüzde 32'sinin vücudunda verem mikrobu vardır. Her yıl dünyada 8 milyon insan verem mikrobuyla tanışmakta ve 2 milyon insan da veremden ölmektedir. Dünya Sağlık Örgütü'nün istatistiklerine göre, veremden ölenlerin yüzde 95'i ne yazık ki geri kalmış ülkelerdendir. İyi beslenememe ve sosyoekonomik şartların fenalığı geri kalmış ülkerledeki ölüm oranını yükseltmektedir. Bu haftada halkımızı veremin belirtileri, bulaşma yolları, korunma çareleri ve verem dispanserlerinde röntgen filmlerinin, balgam muayenelerinin verem aşılarının ve veremle ilgili bütün ilaçların ücretsiz olarak hizmete sunulmuş olduğunu duyurmaya ve halkımızın vereme karşı bilinçlendirmeye çalışıyoruz" şeklinde konuştu. İHA