Uluabat Gölü Çekildi: Tarım Arazileri Yeniden Gün Yüzüne Çıktı

Uluabat Gölü Çekildi: Tarım Arazileri Yeniden Gün Yüzüne Çıktı

Bursa’da şubat ve mart ayındaki yoğun yağışlarla taşan Uluabat Gölü, sıcaklıkların artmasıyla normal seviyesine döndü. Sular altında kalan evler ve araziler yeniden ortaya çıktı.

Bursa, şubat ve mart aylarında mevsim normallerinin çok üzerinde yoğun yağış aldı. Meteoroloji verilerine göre şubat ayında metrekareye 129 kilogram, mart ayında ise 92,8 kilogram yağış düştü.

Uluabat Gölü Çekildi: Tarım Arazileri Yeniden Gün Yüzüne Çıktı

Bu şiddetli yağışlar, özellikle Karacabey ve Mustafakemalpaşa ilçelerinde etkisini göstererek Uluabat Gölü'nün taşmasına sebebiyet verdi.

Uluabat Gölü Çekildi: Tarım Arazileri Yeniden Gün Yüzüne Çıktı

Sular Çekildi, Hayat Normale Döndü

Su seviyesinin yükselmesiyle birlikte göl kıyısındaki Akçalar Mahallesi’nde bulunan çok sayıda hobi evi ve tiny house sular altında kalmıştı. Hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte üç ay içerisinde sular kademeli olarak çekildi.

Uluabat Gölü Çekildi: Tarım Arazileri Yeniden Gün Yüzüne Çıktı

Gölün eski sınırlarına dönmesiyle bölgedeki tarımsal faaliyetler tekrar başladı. Havadan görüntülenen arazilerde, suyun tamamen çekildiği ve hobi evleri ile göl arasındaki mesafenin yeniden açıldığı gözlemlendi.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.