
ÜLKER neden sponsor olmadı?
Olimpiyatlara sponsorluk teklifi götürülen Ülker'in cevabı şok etkisi yaptı.
6. Uluslararası Türkçe Olimpiyatlarında bu yıl sponsor firma bolluğu yaşandı. Ancak Türkçe Olimpiyatları’na ‘ana sponsor’ olması teklif edilen Ülker’in bu teklifi reddetmesi cemaatte şok etkisi yarattı.
GÜLEN’İN MANEVİ DESTEĞİ İLE YAPILIYOR
Türkçe Olimpiyatları, Fethullah Gülen’in özel önem ve manevi destek verdiği bir etkinlik; dünyanın dört bir yanındaki Türk okullarında yetiştirilen farklı ülkelerin çocuklarının olimpiyat havası içinde Türkçe performanslarını sergiliyorlar. Bu yıl 6. kez düzenlenen olimpiyatlar 110 ülkeden katılımcıyla gerçekleştirildi.
ANA SPONSORLUK SİZE YAKIŞIR
Olimpiyat Tertip Komitesi bu yılki etkinliklerden önce ‘ana sponsorluk’ için Ülker grubuna teklif götürdü. Ülker’e teklif götüren temsilciler; “Bu size yakışır. Bu olimpiyatın bayraktrarlığını siz yapmalısınız” şeklindeki teklifi Ülker yetkilileri tarafından “Fethullahçı görünmek istemiyoruz” diyerek geri çevrildi.
İSLAMCI KESİMİN VAZGEÇİLMEZ MARKASI
Türkiye’nin gıda devi haline gelen Ülker, çikolatadan bisküviye, margarinden hazır gıda ürünlerine kadar yüzlerce çeşit ürün üretiyor. Özellikle muhafazakar kesimin tercihi haline gelen Ülker markasının ürettiği her ürün, bu kesim tarafından öncelikle tercih ediliyor.
MARKA BÜYÜDÜ İMAJ SORUNU ORTAYA ÇIKTI
Ancak Ülker markası, muhafazakar kesimin tükettiği ürünler üreten bir marka olmaktan çıktı ve dünyanın onlarca ülkesine ihracat yapan bir uluslar arası marka haline geldi. Markanın ulaştığı bu büyüklük, yeni bir imaj sorununu da ortaya çıkardı.
KÖYLERE BİLE GİRDİ ASKERİ TESİSLERE GİREMİYOR
İslamcı-muhafazakar marka olarak algılanmak istemeyen Ülker, bu kimliği nedeniyle Türkiye’de ve dünyadaki bütün satış ağlarına girmesine rağmen askeri tesislerde ve kantinlerde satılmıyor. Bu imajı değiştirmek isteyen Ülker ise son yıllarda reklam ve sponsorluk stratejisini de değiştirdi. Daha önce İslamcı basına reklam desteği veren Ülker grubu, son yıllarda daha çok sportif faaliyetlere yaptığı sponsorluklarla öne çıkıyor.
ÜLKER’DE BİR İLK
Ülker’in bu strateji değişimi, daha önceleri mesafeli durduğu Cumhuriyet gazetesine tam sayfa ilan vermesi ile tescillenmiş oldu. Ülker’in Cumhuriyet gazetesine verdiği tam sayfa ilan, bu kurumsal imajın değiştirilmek istenmesinin en önemli göstergesi olarak algılandı.
EN ORGANİZE CEMAATE BUNU YAPMAYACAKLARDI
Ülker’in bu son duruşunun, markanın geleneksel muhafazakar tüketicileri tarafından nasıl karşılanacağı ise merak ediliyor. Nitekim Gülen cemaatinin bu kesim üzerindeki etkisi biliniyor. Yıllardır Ülker markasının ürünlerini büyük bir sadakatle tüketen bu kesimin organize bir şekilde hareket etme kabiliyeti olduğu yine bilinen bir gerçek olarak önümüzde duruyor. Şimdi merak edilen Ülker’in uluslar arası marka imajı yaratmak için başlattığı bu strateji karşısında, bu geleneksel tüketici kesiminin başlatacağı bir olumsuz kampanyanın Ülker’i zora sokup sokmayacağı.
ensonhaber