Türkiye’de Konya İmajı -I-

Konya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tahir AKYÜREK dün bir basın toplantısı düzenledi. Toplantının konusu Konya idi. Konya’nın öteden beri kamuoyunda tartışılan imajını sorgulayan bir araştırmanın sonuçları üzerinde bizlere bilgiler verdi. Konya’nın Türkiye ölçeğinde imajını araştırmak, henüz görevde bir yılını doldurmuş bir Belediye Başkanı açısından olumludur. Gelecek on yıllarda Konya’nın nasıl şekillendirileceğinin bilimsel veriler ışığında değerlendirilmesi çok büyük önem arz etmektedir.Konya’nın imajı ile ilgili yapılan bu araştırma, genel yaklaşım ve denek üzerinde yapılan çalışmadan oluşuyor. Çalışma, 23 il genelinde 2820 denekle anket yapmak suretiyle gerçekleştirilmiş. İnsanlara Konya ve diğer bazı illerle ilgili oldukça fazla sayıda sorular yöneltilmiş ve verilen cevaplar ayrı ayrı ele alınmış.Büyükşehir Belediyesi’nin yaptırdığı bu araştırmada çok çarpıcı sonuçlar elde edilmiş. Örneğin “Konya şehri özellikleri açısından yeterince tanınmıyor” diyenlerin oranı yüzde 68.3 olarak bulunmuş. Bu oran, Konya’nın nüfus ve coğrafya bakımından büyük olmasına rağmen tanınmışlık bakımından sıkıntılı bir durumda olduğunu ortaya koyuyor.Kısaca Konya tanınmıyor veya şimdiye kadar ülke insanına tanıtılamamış.Acaba bu konuda kusur kimde? Bu memlekette yaşayan, burayı yöneten ve temsil edenlerde mi? Yoksa Konya’yı bilerek geri bırakmaya çalışan, yatırım ve hizmet sıralamasında adeta cezalandırır gibi gerilere atan hükümetlerde mi?Araştırma sonuçlarından yapılacak en önemli çıkarım, Konya’nın markasının Mevlana olduğudur. Çünkü araştırmaya dahil edilen insanlardan “Akıllarda Konya adına nelerin kaldığı” sorusuna, Mevlana Türbesi cevabı verenlerin oranı yüzde 57.3’e ulaşıyor. Kısaca Konya denince insanların aklına Mevlana geliyor. Konuşmasında Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tahir AKYÜREK, açık yüreklilikle araştırmada olumsuz çıkan yönleri de göz önüne serdi. Örneğin “Konya’da yaşamak ister misiniz?” sorusuna yüzde 69.4 oranında hayır cevabının verildiğini, tanıtım eksikliklerinin bu ve benzeri sorularda daha bariz gözlendiğini vurguladı. Araştırma sonuçlarını biraz irdeleyince, üzerinde kafa yorulması gereken birçok konunun olduğunu görüyoruz. Her şeyden önce Konya’da Büyükşehir vurgusu yok. Yemek Kültürü hemen hemen hiç hatırlanmıyor. Hele hele Büyükşehir Belediyesinin yapmış olduğu hizmetleri duyanların oranı yüzde 1. Bilgi ve iletişimin bu kadar hızlı ve çok olduğu bir ortamda, insanlar acaba neden Konya ve Konya’ya yapılan hizmetlerden bu kadar habersiz?Bugün bırakın başka illerde Konya’nın tanınmışlığını, şu anda Konya Büyükşehir Belediye Başkanının kim olduğunu sorsanız acaba bilenlerin oranı ne kadar çıkar ki?Başkan Tahir AKYÜREK, Konya’nın aslında imaj sorunu olmadığını, ancak tanıtım sorunu olduğunu belirtti. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre insanların, Konya’nın eski bir Selçuklu Başkenti olduğunu bilmediklerini, Nasreddin Hoca’nın Konya’nın bir ilçesinde olduğundan haberdar olmadıklarını ve Dünyanın en eski yerleşim yerlerinden biri olan Çatalhöyük’ün Konya’da olduğunu bilmediklerini de ekledi. Büyükşehir Belediyesi Başkanı, bir Selçuklu Başkenti olan Konya’nın, bu yönünün daha ön plana çıkarılması için, Miniaselçuklu adıyla, İstanbul’daki Miniatürk benzeri ama sadece Selçuklu eserlerinin olacağı bir açık hava müzesini kuracaklarını ilave etti. Bu proje eğer gerçekleştirilirse, Konya’nın tanıtımına büyük katkı sağlayacaktır.Sonuç olarak Konya’nın imajı ile ilgili olarak daha söylenecek çok şey var. Bu konuya devam edeceğiz. Ancak Konya’nın imaj sorunu olup olmadığının masaya yatırılması, çok önemli ve büyük bir mesafedir.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.