Türkiye İngilizcede Neden Geride Kaldı?

Türkiye İngilizcede Neden Geride Kaldı?

EF İngilizce Yeterlilik Endeksi 2024’e göre Türkiye, 116 ülke arasında 65’inci sırada yer aldı. Anadolu Üniversitesi Öğretim Görevlisi Ersin Ateş, başarısızlığın nedenini “İngilizceyi ders olarak görmek” olarak açıkladı.

Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Öğretim Görevlisi Ersin Ateş, İngilizce öğreniminde Türkiye’nin geride kalmasının nedenlerini ve çözüm önerilerini açıkladı. EF İngilizce Yeterlilik Endeksi 2024 verilerine göre Türkiye, 497 puanla 116 ülke arasında 65’inci sırada yer alırken, Avrupa’da sondan ikinci oldu.

Ateş, başarısızlığın temel nedenini “İngilizceye ders olarak bakmak” şeklinde özetledi. “Biz İngilizceyi sınav geçme amacıyla öğreniyoruz. Oysa üretici beceriler olan konuşma ve yazma üzerinde yoğunlaşmalıyız” dedi. Ayrıca gençlerin ekonomik ve yurt dışı hedeflerinin önümüzdeki yıllarda İngilizce yeterliliğini yükseltebileceğini belirtti.

İlkokuldan itibaren İngilizce eğitimi verilmesine rağmen dil öğreniminde süreklilik ve eğitimin kalitesinin kritik olduğuna dikkat çeken Ateş, “Eğitim yarıda kesilirse dil buz gibi erir. Devamlılık kaliteyi destekler” ifadelerini kullandı.

Öğretim görevlisi, öğretmen kalitesinin yeterli olduğunu, esas sorunun sistemde olduğunu vurguladı. “Başarılı ülkelerde geri bildirim süreci güçlü. Bizde tekrar ve pekiştirme eksik, bu da öğrenmeyi olumsuz etkiliyor” dedi.

Türkiye’nin İngilizce öğreniminde başarı için öğrencilere üretken beceriler kazandıracak sistemler oluşturulması gerektiğini ifade eden Ateş, teknolojik altyapının yeterli olduğunu ve öğrencilerin dile maruz kaldığı ortamların artırılmasının önemine dikkat çekti.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.