Türk dizileri dünyayı sardı: İzleyici 1 milyar, gelir 1 milyar dolar
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türk dizilerinin 170’e yakın ülkede yaklaşık 1 milyar kişi tarafından izlendiğini, dizi ihracatından elde edilen gelirin ise 1 milyar doları aştığını açıkladı.
Mehmet Nuri Ersoy, Türk dizilerinin Latin Amerika’dan Avrupa’ya, Orta Doğu’dan Asya’ya uzanan geniş bir coğrafyada düzenli olarak izlendiğini belirtti. Ersoy, Fransa, İspanya ve İtalya başta olmak üzere Avrupa’da güçlü bir izleyici kitlesi oluştuğunu ifade etti.
Bakan Ersoy, Türk dizilerinin bugün 170’e yakın ülkede yaklaşık 1 milyar kişi tarafından takip edildiğini, dizi ihracatının ülke ekonomisine katkısının 1 milyar doların üzerine çıktığını söyledi.
Go Türkiye ile dijital tanıtım atağı
Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı (TGA) iş birliğiyle hayata geçirilen Go Türkiye markasının etkisine dikkat çeken Ersoy, 200’e yakın ülkede tanıtım faaliyetlerinin sürdüğünü aktardı.
Go Türkiye’nin 10 dilde yayın yapan küresel bir platform haline geldiğini belirten Ersoy, markanın Instagram, YouTube ve TikTok başta olmak üzere 9 sosyal medya platformunda 21,3 milyon takipçiye ulaştığını kaydetti.
31,5 milyar gösterim, 11 milyar izlenme
Bakan Ersoy, TGA aracılığıyla bugüne kadar 143 reklam ve 100’den fazla tanıtım filmi üretildiğini belirterek, bu içeriklerin toplamda 31,5 milyar gösterim ve 11 milyar izlenmeye ulaştığını söyledi.
Ersoy, Türkiye’nin yıllık dizi bölümü üretiminde dünya lideri olduğunu, satış ve ihracat gücü bakımından ise ABD ve İngiltere ile birlikte dünyanın en büyük üç televizyon endüstrisinden biri konumunda bulunduğunu vurguladı.
Mini dizilerle yeni turizm pazarları hedefleniyor
Toplantı, Atatürk Kültür Merkezi’nde düzenlendi. Programa, Sinema Genel Müdürü Birol Güven ile oyuncular Ozan Akbaba, Sinem Ünsal ve Eda Ece katıldı.
Ersoy, reklam filmlerinin yanı sıra mini dizilerle Türkiye’nin bugüne kadar yeterince ulaşamadığı yeni turizm pazarlarının hedeflendiğini belirterek, bu projelerde görev alan sanatçı ve yapımcıların “milli formayı giymiş gibi” ülke tanıtımına katkı sunduğunu ifade etti.
Güçlü yapımcı desteği
Yeni tanıtım stratejisinde Ay Yapım ve Med Yapım gibi uluslararası ağı güçlü yapım şirketlerinin önemli rol üstlendiği belirtilirken, ilk yıl içinde gösterime giren 4 mini dizinin izlenme rekorları kırdığı aktarıldı.
Kaynak: