Tevhid-i Tedrisat'ı tartıştmayacaklar
DSP Konya İl Başkanlığı ve ÇYDD 3 Mart'ın yıldönümünü kutladı. 'Kör karanlıklar' ve 'dinsel yönetim' konulu açıklamalar yapıldı...
3 Mart 1924 Yılı’nda kanunlaşan Tevhid-i Tedrisat’ın yıldönümü dolayısıyla bir basın toplantısı düzenleyen Demokratik Sol Parti İl Başkanı Betül Öncü “1924 yılında Şer’iye ve Evkaf Vekaleti ile Erkan-ı Harbiye-i Umumiye vekaletini kaldırarak Diyanet işleri başkanlığı ve Genelkurmay Başkanlığı kuruldu. Böylece din-siyaset, ordu-siyaset ilişkileri ayrıldı. Türkiye Cumhuriyeti dinsel yönetimi esas alan kurumlardan arındırılmış, tüm eğitim kurumları tek çatı altında toplanarak çağdaş, bilimsel ve karma eğitim kurulmuştur” dedi.
ÇYDD ‘devrim yasaları’ dedi
Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Konya Şubesi Başkanı Tevfik Sözen, ''Diyanet İşleri Başkanlığından diğer kamu kuruluşlarına naklen giden 909 personelden 575'inin Milli Eğitim Bakanlığına geçmesi düşündürücüdür'' dedi.
Bazı siyasi partiler ile sivil toplum kuruluşlarının Konya şubelerinden oluşturulan Cumhuriyet Platformu üyeleri, 3 Mart 1924'te kabul edilen Tehvid-i Tedrisat Kanunu'nun yıl dönümü dolayısıyla Atatürk Anıtı'na çelenk koydu. Grup, saygı duruşunun ardından İstiklal Marşı okudu.
Platform adına açıklama yapan Sözen, 3 Mart'ın laik cumhuriyetin Atatürk devrimlerinin temellerinin atıldığı, devrim yasalarının çıktığı gün olduğunu söyledi.
''Atatürkçülere, çağdaşlaşma ve aydınlanma felsefesine inananlara kutlu olsun'' diyen Sözen, Türk milletini kör karanlığın dehlizlerinde boğmak isteyenlere verecekleri en büyük yanıtın Atatürk'ün gösterdiği yol olduğunu iddia etti.
Memleket