Su ve toprak durumu masaya yatırıldı

Su ve toprak durumu masaya yatırıldı

Türkiye'nin çevre, su, ağaçlandırma ve toprak durumu fotoğraflanıyor

TBMM Küresel Isınmanın Etkileri ve Su Kaynaklarının Sürdürülebilir Yönetimi Araştırma Komisyonu üyeleri, Konya, Uşak ve Kütahya'nın Gediz ve Simav ilçelerinde araştırmalar yaptı. 12 araştırma önergesi tek önerge haline getirilerek komisyon kurulduğunu belirten Komisyon Başkanı ve AK Parti Hatay Milletvekili Mustafa Öztürk, merkezi çalışmalarının tamamlanmasının ardından araziye indiklerini söyledi. Arazi çalışmalarına Konya'dan başladıklarını ifade eden Öztürk, özellikle küresel ısınmanın meydana getirdiği iklim değişikliği ve kuraklık konusunda incelemelerde bulunduklarını açıkladı.

 

Kuraklık sebebiyle su kaynaklarının kapasitesinin beş altı sene gibi çok kısa süreye düştüğünü belirten milletvekili Mustafa Öztürk, Beyşehir gölünde hem su seviyesinin azalması hem de kirliliğin önlenmesi için yapılması gerekenleri yerinde değerlendirdiğini kaydetti. Konya Büyükşehir Belediyesi'nin evsel atıklarla ilgili arıtmasını sene sonunda bitirmiş olacağını da kaydeden Öztürk, bu ilde özellikle vahşi sulamadan dolayı ciddi bir şekilde yeraltı sularının çekildiğini gördüklerini sözlerine ekledi. Daha önce 5 metreden çıkarılan suların 25 metreye indiğini vurgulayan Öztürk, yağmurlama ya da damlama sulamaya geçilmesin gerektiğini söyledi.

cihan