Sığınmacı gençler Konya'da evlendi
Ülkelerindeki iç savaştan kaçarak Konya'ya gelen mültecilerden iki gencin düğünleri renkli görüntülere sahne oldu.
Sığınmacı olarak Konya'da barınan Somalili gençler Havva ve Mahat için nikah töreni düzenlendi. Karatay Belediyesi Başak
Sosyal Tesisleri'nde düzenlenen nikah törenine, Konya Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (KOSKİ) Genel Müdürü Ahmet Sorgun, kurum çalışanları ile kentte yaşayan Somalili sığınmacılar katıldı.
Nikah töreni öncesi programa katılanlara Somali'nin geleneksel yemeklerinden olan gül sulu pilav, haşlama et, salata ve meyve ikram edildi. Ardından salona gelen gelin Havva Mahmud (22) ve damat Mahat Ali Hasan (31), tek tek kutlamaları kabul etti. KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Sorgun da çifti kutlayarak, bundan sonraki yaşamlarında mutlu
luklar diledi.
Damat Mahat Ali Hasan, bugünün kendisi için en mutlu gün olduğunu, Konyalıların da düğünlerine gelmelerinden büyük memnuniyet duyduğunu söyledi. Kendi ülkelerindeki iç savaşlar nedeniyle Türkiye'ye gelmek zorunda kaldıklarını ifade eden Mahat Ali Hasan, ''Ülkemizden on binlerce kilometre uzakta yaşıyoruz. Burada yaşam şartlarımız da çok zor. Ama her şeye rağmen hayat devam ediyor. Ülkemizi, doğduğumuz toprakları, oranın insanlarını, akrabalarımızı çok özlüyoruz. Buruk bir sevinç yaşıyoruz. Ama inşallah ülkemizde savaş biter de biz de vatanımıza geri döneriz'' dedi.
Mahat Ali Hasan ile Konya'da tanıştıklarını, birbirleriyle severek evlendiklerini ifade eden gelin Havva Mahmud da çok mutlu olduğu belirtti. Program sonunda, Somali gelenekleri gereği, aralarındaki en yaşlı kişinin okuduğu duayla nikah kıyıldı. aa
