"Sigara intihara sürüklüyor"
Sigara her yıl 100 bin kişinin hayatını yitirmesine neden oluyor.
4 Şubat Dünya Kanser Günü dolayısıyla İl Sağlık Müdürlüğü’nün sağlık personelin yönelik Dedeman Otelde düzenlediği ‘Çocuklar için sigarasız çevre’ konulu eğitim seminerinde kanserin en önemli sebebi olan sigaranın zararlarına dikkat çekildi.
Seminerin açılış konuşmasını yapan İl Sağlık Müdürü Hasan Küçükkendirci, ülkede sigara içmenin yaygın bir alışkanlık ve önemli bir halk sağılığı sorunu haline geldiğinin altını çizerek, “Ülkemizdeki erkeklerin yüzde 60’ı bayanların ise yüzde 24’ü sigara tiryakisi. Her yıl 100 bin kişi sigaranın yol açtığı rahatsızlıklar nedeniyle yaşamını yitirmekte. Ülkemizde hazırlanan Ulusal Tütün Kontrol Programı ile 2010 yılına kadar 15 yaş üzerindeki nüfusta sigara içmeyenlerin oranını yüzde 80’in üzerine çıkarmayı hedeflemekteyiz” dedi. Müdürlük olarak sigarasız kurumlar hakkında bir yönerge hazırladıklarını vurgulayan Küçükkendirci, bu yönergeyle beşten fazla kişinin çalıştığı sigara yasağı uygulanan iş yerlerine okullardaki beyaz bayrak uygulaması gibi sertifika veya belge teslim edeceklerini söyledi. Daha sonra Meram Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ruhuşen Kutlu, sigara alışkanlığı ile ilgili önemli değerlendirmelerde bulundu. Sigaraya başlamanın kolay terk etmenin ise çok zor olduğunun altını çizen Yrd. Doç. Dr. Kutlu, “Sigara içenlerin yüzde 90’ı sağlığını tehdit ettiğini bile bile bu üründen zevk aldığını söylüyor. Yüzde 95’i ise sigarayı bırakmak istediğini söylüyor. Sigara insanı bile bile intihara sürükler” diye konuştu.
Ferit Hepokur-Memleket