Teknoloji devi Xiaomi, yüksek beklentilerle piyasaya sürdüğü SU7 Ultra elektrikli otomobilinde büyük bir kullanıcı kriziyle karşı karşıya. Şirketin yarış arabası esintili SU7 Ultra modelinde sunulan ve 42 bin yuan (yaklaşık 5.800 dolar) ek ücretle satılan "çift hava kanallı karbon fiber kaput", beklenen teknik özellikleri karşılamayınca kullanıcılar isyan etti.
İcra Kurulu Başkanı Lei Jun’un tanıtımlarda, bu özel kaputun yalnızca estetik değil, aynı zamanda tekerleklerin havalandırılmasını sağlayan işlevsel bir parça olduğunu vurgulamasına rağmen, teslim edilen araçlarda kaputun altında sadece iki delik ve bazı plastik destek yapıların bulunduğu ortaya çıktı.
Çin merkezli Yicai gazetesinin 10 Mayıs tarihli haberine göre, kaputun, aracın standart versiyonuyla neredeyse aynı olduğu ve fonksiyonel bir farklılık sunmadığı belirlendi. Bu durum, kullanıcılar arasında büyük tepkiye yol açarken, Xiaomi hisselerinde yüzde 6’ya varan değer kaybı yaşandı.
Xiaomi, yaşanan karışıklık için "net olmayan iletişim" gerekçesiyle özür diledi. Şirket, karbon fiber kaputun esasen Almanya’daki Nürburgring pistinde test edilen sportif versiyona görsel bir gönderme olduğunu açıkladı. Şirket, henüz teslim edilmemiş siparişlerde geleneksel kaput seçeneği sunacağını, teslim alan müşterilere ise 20 bin sadakat puanı vereceğini duyurdu.
Ancak bu adım da kullanıcıların öfkesini yatıştırmaya yetmedi. Hayal kırıklığına uğrayan alıcılar, tam para iadesi talebiyle tüketici hakları grubu kurdu. Yicai’nin aktardığına göre, grup kısa sürede 300’den fazla üyeye ulaştı.
Xiaomi’nin elektrikli otomobil pazarındaki ilk büyük adımı olan SU7 serisinin bu krizi nasıl yöneteceği, şirketin sektördeki güvenilirliğini doğrudan etkileyecek gibi görünüyor.
İstersen bu haberi sosyal medya uyumlu kısa bir metne de dönüştürebilirim. İlgilenir misin?