Uşak'ta bin kınalı keklik doğaya salındı

UŞAK (AA) - Uşak Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından doğaya bin kınalı keklik salındı.Yaban hayatının zenginleştirilmesine...

UŞAK (AA) - Uşak Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü tarafından doğaya bin kınalı keklik salındı.

Yaban hayatının zenginleştirilmesine yönelik çalışmalar kapsamında özel çiftliklerde üretilen bin kınalı keklik, sabah saatlerinde Karahallı ilçesi Cilandras mevkisine getirildi.

Uşak Valisi Salim Demir, Karahanlı Kaymakamı Önder Çengel, Uşak Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürü Hüseyin Tekin'in eşlik ettiği görevliler, kınalı keklikleri yaban hayatına saldı.

Vali Demir, yaptığı açıklamada, yaban hayatının zenginleşmesi için bırakılan kekliklerin aynı zamanda kene ve süne zararlısı ile mücadeleye fayda sağladığını belirtti.

Bölgeye geçen yıl da keklik bırakıldığını ifade eden Demir, yaban hayatının korunması gerektiğine dikkati çekti.

Doğa Koruma ve Milli Parklar Uşak Şube Müdürü Hüseyin Tekin ise nesli tehlike altına giren ve sayısı azalan hayvanların sayılarını artırmayı hedeflediklerini söyledi.

Tekin, av ve yaban hayatını destek amaçlı çalışmalar gerçekleştirdiklerini ve bu kapsamda, 2006- 2017 yıllarında Uşak'ta yaklaşık 15 bin kınalı kekliğin doğaya salındığını kaydetti.



AA

Kültür Sanat Haberleri

Horon Bizumdur: Türkiye 5 Bin Kişiyle Guinness Rekoruna Hazırlanıyor
Sirkeci Garı "Yaşayan Kültür Adası" Oluyor: Tarihi Dönüşüm Başladı
Bergama’nın Tarihi Çukurhan’ı Belediye Güvencesinde
Genç Müzisyen Su Yavuz, Türkiye’deki ilk konserini verdi
Altın Portakal'da Büyük Ödül 5 Milyon TL