Toyota 2 litrelik motoruna turbo atıp 600 beygiri yakaladı

Toyota, yeni nesil 2.0 litrelik turbo motoruyla tam 600 beygir güç üretiyor. Biyoyakıt, hidrojen ve sentetik yakıt uyumlu motorlar geleceğe yön veriyor.

Toyota 2 litrelik motoruna turbo atıp 600 beygiri yakaladı

Toyota, içten yanmalı motor teknolojisinde devrim yaratmaya hazırlanıyor. Dünyanın en büyük otomobil üreticisi, yeni geliştirdiği G20E kodlu 2.0 litrelik turbo motoruyla tam 600 beygir güce ulaşarak dikkatleri üzerine çekti. Üstelik bu güç, elektrik desteği olmadan, yalnızca motorun kendi mekanik yapısıyla elde ediliyor.

2024 yılında Automotive News’e konuşan Toyota CTO’su Hiroki Nakajima, yeni geliştirilen 1.5 ve 2.0 litrelik motorlarınezber bozan çözümler” olduğunu ve geleneksel motorlara kıyasla “tamamen farklı” bir tasarım anlayışıyla üretildiğini belirtmişti. Nakajima, bu motorların daha kısa piston hareket mesafesine sahip olduğunun ve bu teknolojinin geliştirilmesinin son derece zorlu bir mühendislik başarısı olduğunun da altını çizmişti.

toyota-600-beygir-2.jpg

Yeni nesil bu motorlar sadece benzinle değil, aynı zamanda biyoyakıt, hidrojen ve sentetik yakıtlarla da çalışabilecek şekilde tasarlanıyor. Bu da Toyota'nın karbon nötr bir gelecek vizyonuyla ne kadar uyumlu bir strateji izlediğini gözler önüne seriyor.

Henüz yarış versiyonunda test edilen yeni 2.0 litrelik turbo motor, herhangi bir elektrik katkısı olmadan 592 beygir güç üretebiliyor. Yol versiyonlarında ise bu motorun 395 beygir (550 Nm tork) ve daha mütevazı 296 beygir (400 Nm tork) seçenekleriyle geleceği konuşuluyor. Ancak Toyota yetkilileri, büyük bir turbo ile bu motorun rahatlıkla 600 beygir seviyesine çıkabileceğini belirtiyor.

Toyota, Mazda ve Subaru geçtiğimiz yıl bir araya gelerek karbon nötr motor teknolojileri üzerine ortaklıklarını duyurmuştu. Her marka kendi alanında özel motorlar geliştiriyor: Subaru yeni nesil boxer, Toyota sıralı dört silindirli, Mazda ise rotary motorlar üzerinde çalışıyor. Bu motorlar hem kompakt, hem güçlü, hem de alternatif yakıtlarla uyumlu olacak şekilde tasarlanıyor.

Toyota, bu motorları tamamen hibrit temelli olarak geliştiriyor ve elektrikli araçlara geçişte aceleci davranmıyor. Şirketin amacı, içten yanmalı motorları daha çevreci ve verimli hale getirerek geleceğe taşımak.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.

Otomobil Haberleri