Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2012 yılında 118.169 adet araç satışı ve 15.2% pazar payı ile toplam pazarda birinciliği elde etti.
Renault, toplam pazarda 89 bin 205 adet satış ile 11.5% pazar payı elde etti.
Yeni Clio, 10 Ekim 2012'de satışa sunulmasına rağmen, 3 aydan daha kısa bir sürede 7.029 adet satış ile podyumda ilk sırada yerini aldı.
2012 yılında 310 bin 602 adet otomobil üretimiyle Türk Otomotiv Sanayisi toplam üretiminin dörtte birinden, otomobil üretiminin ise yarısından fazlasını gerçekleştiren Oyak Renault, otomobil üretiminde liderliğini 15. yılda da sürdürdü.
2012 yılında en çok ihracat yapan otomobil üreticisi de Oyak Renault Otomobil Fabrikaları oldu. Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 227 bin 162 adet otomobil ve 104 bini aşan motor ihracatıyla Türk Otomotiv
Sanayisinde bir kez daha liderliği elde etti
Renault yenilenen modelleri ile segment bazında da başarılar elde etti:
• En çok satan stationwagon markası Renault, %70 pazar payı ile stationwagon pazar lideri.
• Megane Sport Tourer Orta sınıf stationwagon segment lideri (%56 segment payı)
• Clio Grand Tour küçük sınıf stationwagon segment lideri (%90 segment payı)
• Symbol B1 Küçük Sınıf Sedan segment lideri (%37 segment payı)
• Fluence Orta Sınıf Sedan 2.si (%18,5 segment payı)
• Megane Orta Sınıf HB 4.sü (%8,6 segment payı)
• Renault otomatik vites pazarının en çok satan 2. markası. Renault satışlarının %30'unu otomatik vites modeller oluştururken, büyük beğeni toplayan EDC otomatik vites ise, Renault'nun toplam binek otomobil satışının %22'ine sahip.
• Fluence Z.E. başarılı bir skora imza attı; 3 Mayıs 2012 tarihindeki lansmanından itibaren yıl sonuna kadar 184 adet satış gerçekleştirildi.
Renault, 2012 yılını kalite yılı ilan etti. Sürekli gelişen ürün ve hizmet kalitesinin kanıtı olarak Müşteri Taahhüdü kapsamında Satış ve Satış Sonrası dahilinde 8 önemli konuda müşterilerine söz veriyor.
Dacia markası ise 2012 yılında Türkiye'nin en hızlı büyüyen markası oldu. Marka kaydettiği 28 bin 964 adet satış ile toplam pazar payını %50 arttırarak %3,7'ye yükseltti.
Dacia sıralamada 3 kademe birden yükselerek 2012'de en çok satan 8. marka oldu. Binek otomobilde %5 pazar payı elde etti.
Pazardaki en geç ürün gami. 2013 yılında Dacia modellerinin 70%'i, 1 yaşının altında olacak.
Dacia Türkiye, dünya Dacia satış sıralamasında 6.,Avrupa'da ise 4. Sırada yer alıyor.
Renault Grubu binek + hafif ticari pazarda lider
Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2012 yılında da toplam pazarda en çok satış yapan Grup oldu. 118 bin 169 adet binek + hafif ticari satış rakamı ile 15.2% pazar payı elde etti..
Renault, 14. kez binek otomobil lideri.
Türkiye'nin her kesiminden binlerce ailenin ortak tutkusu olan Renault markası, 14. kez binek otomobil pazarı liderliğini elde ediyor. 2012 yılında Renault, gerçekleştirdiği 72 bin 874 adedi binek, 16 bin 331 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 89 bin 205 adet satış kaydetti ve toplam pazardan 13.1%, binek pazardan 15.2% pay aldı. Binek otomobil pazarında Fluence, 26 bin 818 adet ile Türkiye'nin en çok satılan üçüncü modeli oldu.
Yeni Clio Segmentinde Podyumda 1. Sırada..
Yeni Clio, satışa sunulduğu 10 Ekim 2012'den itibaren 3 aydan daha kısa bir sürede, otomatik vites olmamasına rağmen 5 bin 768 adet satış gerçekleştirdi. Bu başarıyla Clio, segmentinde son üç aydaki 7 bin 029 adet toplam satış ile son üç aylık dönemde podyumda ilk sırada yerini aldı.
Türkiye, global pazarda başarılı sonuçlar elde etti
Türkiye, 2012 yılında Renault Grubu'nun altıncı büyük pazarı konumuna yerleşti. Euromed Bölgesi'nde toplamda araç sıralamasında 1. sırada yer alırken Avrupa ülkeleri arasında Fransa ve Almanya'nın ardından 3. sırada yer aldı.