Konya Kömürcüleri Dayanışma ve Çevre Bilincini Geliştirme Derneği Başkanı A. Vehbi Soydemir Mahalli Çevre Kurulunun aldığı son kararı eleştirerek “ÇK ancak teşvikine dair bir karar alabilir, zorlama şeklinde bir karar alamaz. Aldığı takdirde bir hukuk kaidesi çiğnenmiş olur. Bir hukuki kaide ihlal edilmiş olur” dedi.
Soydemir açıklamasında şu görüşlere yer verdi:
MÇK kararları tavsiye niteliğinde kararlardır. MÇK kararları; kanun ve yönetmeliklerin üstünde değildir. Kanun ve yönetmeliklerde “yasak” veya “zorunlu” olmayan bir konu, MÇK kararıyla yasaklanamaz ve zorunlu hale getirilemez. 17 Mart 2005 tarih 25758 sayılı ResmiGazete’de yayınlanan Çevre ve Orman Bakanlığı Yönetmeliğinin 20.maddesinde; “Hava kirliliğinin yaşandığı yerleşim yerlerindeki konutlar, işyerleri ve sanayide güneş, jeotermal ısı pompaları ve benzeri yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ile doğalgazın ısınma amaçlı kullanımı teşvik edilir.” denmektedir. Yönetmelik maddesi gayet açık ve nettir. Teşvik edilir ifadesi kullanılmıştır. Dolayısıyla MÇK ancak teşvikine dair bir karar alabilir, zorlama şeklinde bir karar alamaz. Aldığı takdirde bir hukuk kaidesi çiğnenmiş olur. Bir hukuki kaide ihlal edilmiş olur. Mart ayında MÇK’da Konya’mızda satılacak kömürlere ait standartlar yükseltilmişti. Yine o MÇK da alınan kararlar ülke çapında en sert ve radikal kararlar olmasına rağmen bu kararların uygulanmasına, kömürlerde kalite ve standardın artmasına yardımcı olmuştuk. Hiçbir üreticimiz veya hiçbir esnaf kardeşimiz standart dışı kömür üretmemiştir. Satmamıştır. Ama bize en sert tedbirleri uygulayan, en radikal denetimi gerçekleştiren denetim ekipleri; Sosyal Yardımlaşma Vakfı’nca dağıtılacak kömürlerde bu standardı aramamış, halkımıza fakir fukaraya kalitesiz ve standart dışı kömürlerin dağıtımına mani olamamıştır. Hava kirliliğini ortaya çıkaranlar kendi hatalarını örtbas etmek için kömürcü esnafını kurban etmek istemektedir. Memleket
ilgili haber: Doğalgaz kullanımı zorunlu oluyor