Dünyada nükleer enerji kapasitesi artacak

ABD Enerji Enformasyon İdaresi tarafından, gelecek on yıl içinde nükleer enerjide kurulu gücün 59 gigavat artacağı bildirildi

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA) tarafından yapılan yazılı açıklamada, elektrikte dünya genelinde nükleer santrallerin kurulu gücünün 383 gigavat olduğu ve bu kapasiteye, gelecek on yılda 59 gigavat ekleneceği ifade edildi.

 

Geçen yıl sonu itibarıyla dünya genelinde 31 ülkede 441 nükleer reaktörün faaliyet gösterdiğinin belirtildiği açıklamada, söz konusu 59 gigavatlık ek kapasitenin 15 farklı ülkede yapımı devam eden 60 nükleer reaktörden elde edileceği kaydedildi.

 

Açıklamada, 2009-2015 yıllarında nükleer enerjiden elektrik üretiminde Asya Kıtası'nın dünya lideri olduğu ve bunun temel sebebinin Çin'deki santrallerden kaynaklandığı ifade edildi.

 

Ekonomi Haberleri

GM Fabrikasında Robotlu Dönüşüm: 1000 İşçi Çıkarıldı, 50 Robot Geldi
Dünyanın İlk Muhafazakâr Cruise Gemisi Aroya Galataport’ta!
Aksaray Sarımsağında Rekolte İkiye Katlandı: İhracat Başlıyor
TURKA, kartlı ödemelerde komisyon almayacak
MİRAS UCUZA SATILMAYACAK