Sağlam böbreği alan doktora soruşturma

Sağlam böbreği alan doktora soruşturma

Ameliyatta yanlış böbreğinin alınmasıyla iddiasıyla ilgili olarak, ameliyatı gerçekleştiren doktor hakkında soruşturma yapılmasına izin verildi.

Konya İl Sağlık Müdürü Hasan Küçükkendirci, yaptığı yazılı açıklamada, ''Gülizar Durmaz'ın yanlış böbreği alındı'' iddiaları nedeniyle 30 Haziran 2008 günü Sağlık Bakanlığınca müfettiş görevlendirildiğini bildirdi.

 

Görevli müfettişin yaptığı ön incelemeyi 11 Temmuzda tamamladığını belirten Küçükkendirci, açıklamasında şu görüşlere yer verdi:

''Ön incelemede, ameliyatı gerçekleştiren doktorla ilgili olarak, 'hakkında soruşturma yapılmasına izin verilmesi' şeklinde karar verilmiştir. Müfettişin kararı, bu konuda izin vermeye yetkili Selçuklu Kaymakamlığına gönderilmiş olup, Kaymakamlıkça yapılan değerlendirmenin ardından dosya Savcılığa sevk edilecektir.''

    

OLAYIN GEÇMİŞİ

    

Konya'da 5 çocuk annesi Gülizar Durmaz (57), yaklaşık 4 ay önce ameliyat edildiği Konya Numune Hastanesinde tümör tespit edilen böbreğinin yerine yanlışlıkla sağlam böbreğinin alındığını iddia ederek, Savcılığa ve Sağlık Bakanlığına başvurmuştu.

 

Gülizar Durmaz, Konya ve Ankara'da iki ayrı hastanede muayeneden geçtiğini, bu muayenelerde tümör bulunan sağ böbreği yerine ameliyatta sol böbreğinin alındığının tespit edildiğini öne sürmüştü. aa