Rektör'den 'hazine payı' yorumu
Maliye, üniversite hastanelerinin yaşadığı sıkıntıları çözmek için kolları sıvadı. SÜ Rektörü Süleyman Okudan'a göre gelişmeler olumlu...
Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, üniversite hastanelerinin yüzde 15 olan Hazine payının düşürüleceğini ve bununla ilgili çalışmanın 15 gün içinde tamamlanacağını bildirdi. Selçuk Üniversitesi Rektörü Süleyman Okudan, alınan kararı son derece olumlu bulduklarını ifade ederek, konuyla ilgili ayrıntıların bugün toplanacak Üniversitelerarası Kurul’da ele alınacağını bildirdi.
MALİYEYE 13 MADDELİK ÖNERİ İLETİLDİ
Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, tedavi ücretlerinin yeniden değerlendirilmesiyle ilgili olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Maliye ve Sağlık Bakanlıkları ile üniversite temsilcilerinin yer alacağı bir komisyon kurulmasının kararlaştırıldığını belirtti. Üniversite hastanelerinin, yatan hastaların ilaç ve malzemelerinin teminiyle ilgili uygulamadan kaynaklanan sorunlarının çözümü için Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, Sağlık Bakanı Recep Akdağ ve bu 3 bakanlığın yetkilileriyle 7 üniversite rektörünün bir araya geldiği toplantı sona erdi. Maliye Bakanı Kemal Unakıtan hastanelerinin yanı sıra üniversite hastanelerinin sorunlarını çözmenin de görevleri olduğunu belirterek, toplantıyı bu amaçla düzenlediklerini aktardı. Üniversite rektörleriyle toplantıların devam edeceğini bildiren Unakıtan, “Ne kadar çok karşılıklı oturup konuşursak meseleleri de o kadar çok çözeriz” dedi. Toplantıda, üniversite rektörlerinin, sorunlarını dile getiren 13 maddelik öneri paketi sunduklarını ifade eden Bakan Unakıtan, bu öneriler üzerinde bazı kararlar aldıklarını kaydetti. Unakıtan, rektörlerin öncelikle yüzde 15’lik Hazine payının düşürülmesini talep ettiklerini belirterek, “Biz de bu görüşe katılıyoruz. Ancak bu ne kadar olacak, bunun çalışmasını 15 gün içerisinde bitireceğiz ve hocalarımıza ileteceğiz” dedi.
ÖNERİLERLE İLGİLİ KOMİSYON KURULACAK
Öneriler arasında Bilimsel Araştırma Payının gider olarak gösterilmesinin de bulunduğunu ifade eden Unakıtan, bu öneriyi kabul ettiklerini açıkladı. Bakan Unakıtan, tedavi ücretlerinin yeniden değerlendirilmesiyle ilgili Çalışma ve Sosyal Güvenlik, Maliye ve Sağlık Bakanlıkları ile üniversite temsilcilerinin yer alacağı bir komisyon kurulmasının kararlaştırıldığını söyledi. Unakıtan, yatan hasta ücretleri konusunda da detaylı bir araştırma yapıldıktan sonra konuyla ilgili karar verileceğini belirtti. İlaç ve malzeme ihalelerinin yapılmasının önündeki engellerin kaldırılacağını belirten Unakıtan, “İhaleler yapılacak” dedi.
Unakıtan, Sağlık Bakanlığı hastaneleriyle üniversite hastanelerinin döner sermaye mevzuatlarının paralel hale getirileceğini de kaydetti. Üniversite hastanelerinin kamu kurumlarından alacaklarıyla ilgili bir mevzuat çalışması yapacaklarını ifade eden Unakıtan, bunu kısa sürede tamamlamak istediklerini dile getirdi. Bunun dışında tek saymanlık kurulması gibi bir iki öneri daha bulunduğunu anlatan Bakan Unakıtan, bu sorunların da Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu yürürlüğe girdiğinde kendiliğinden çözüleceğini söyledi. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın MEDULA sistemine uyabilmesi için biraz daha zamana ihtiyaç bulunduğunu belirten Bakan Unakıtan, Bakanlığın ve Sosyal Güvenlik Kurumu’nun bu konuda yoğun bir çalışma gösterdiğini ifade etti. Bakan Unakıtan, toplantıda geniş bir işbirliği ve yardımlaşma fikri içerisinde olduklarını anlatarak, “Asıl olan sağlık hizmetimizin daha sağlıklı yürümesidir” dedi.
KARAR ÜNİVERSİTELERİN BİLİMSEL KALİTESİNİ YÜKSELTECEK
Konuyla ilgili gazetemize bir açıklama yapan Selçuk Üniversitesi Rektörü Süleyman Okudan Meram Tıp Fakültesi Hastanesi’nin Hazine’ye her yıl 1.5 milyon YTL’yi peşin vergi olarak ödediğini, devlet hastanelerinin ise Hazine katkı payının sadece yüzde 1 olduğunu kaydederek “Yüzde 15’lik Hazine katkı payı oranının aşağıya çekilmesi bizim açımızdan son derece olumlu bir gelişme. Ne kadar aşağı çekileceğini henüz bilmiyoruz, ancak bütün üniversiteler bu konuda bakanlıkla uyum içinde çalışıyor. Bu kararın üniversitelerdeki bilimsel gelişmelere olumlu etkileri olacağını düşünüyorum. Özellikle Bilimsel Araştıma Payı’nın gider olarak gösterilmesi bilimsel çalışmaların desteklenmesi bakımından son derece önemli. Bakan beyin dediği gibi, sorunlar konuşarak halledilebilecek türdendir. Bu görüşmelerin üniversite personelinin özlük haklarından, bilimsel çalışmaların desteklenmesine kadar birçok alanda olumlu sonuçlar doğuracağına inanıyorum” dedi.
Murat Güzel-Memleket